sobota 1. července 2017

Péče o pleť: metoda 12 vod

Zaslechli jste už něco o 7 Skin Method? Neboli metodě sedmero kůže. No dobře tak se to nejmenuje. Jsem si to jen vtipně přeložila.

7 Skin Method je asijská metoda používání pleťového tonika. Název metody vychází z toho, že skin se říká pleťovému toniku. Číslovka sedm odkazuje na počet aplikací v rámci této metody. Ve zkratce jde o to, že aplikujete to jedno a to samé tonikum 7x za sebou. Nejdříve začínáte s čistou a suchou pletí. Tonikum nanášíte nejlépe dlaněmi a vmačkáváte zhruba malou hrstku do suché pleti. Necháte vsáknout, asi dvě minuty počkáte a aplikujete úplně stejně druhou vrstvu toho samého tonika. Takto pokračuje až po 7. kolo.

Pro tuto metodu aplikace jsou vhodná především hydratační tonika. S velkým obsahem například hyaluronové nebo aloe vera, někomu se zase líbí hodně glycerinu, ale to bych já osobně nezkoušela ani omylem. Nejlepší je to na suchou a dehydratovanou pleť. Velké množství tonika pomáhá zvyšovat hydrataci pleti a lépe přenáší účinné látky do spodních vrstev. Dokonce se prý už potom ani nemusíte nějak extrémně mazat, stačí jenom případně přemáznout slabou vrstvou hydratačního krému. Výsledkem je napnutá, jemná a hydratovaná pokožka.

Na sedm vrstev tonika fakt sílu nemám. A to mám tonika opravdu ráda, minulý rok jsem dokonce konečně odhalila, že hydratační tonikum má svoje místo i v mé péči o pleť. Ale 7 Skin Method není prostě pro mě. Zaprvé je to moc dlouhé a náročné. Zadruhé to v podstatě vylučuje jakékoliv aktivní látky z péče o pleť, jako například retinoly, céčka, kyseliny... nechci vědět, co by tak se mnou udělalo sedm vrstev kyselinového tonika.

Takže 7 Skin Method nedělám. Fakt ne. Zklamaný? Nevadí, zjistila jsem, že tak nějak během dne aplikuji 12 Water Method. Aneb dejme tomu vychytaný hustý jméno a třeba se to ujme.


Co k tomu potřebujete? Tonikum ve spreji. Ti lakomí z nás vodu ve spreji. A jde se na to!

1. vrstva: ráno po nanesení sér a aktivní péče. Jako poslední dávám hyaluronové, stříkám vodu, protože ta se naváže na hyaluron a pomáhá hydratovat. Taková teorie, ale v praxi tomu moc nevěřím. Dělám to spíš pro dobrý pocit.

2. vrstva: po nanesení denního krému/opalovacího krému. Právě teď si dávám většinou jen opalovací krém, ale když mažu i obyčejný krém, tak pak stříkám. A dám opalovací krém a ten docela určitě stříkám. Dělám to, protože voda ve spreji pomáhá krému se rychleji a lépe vsáknout. A to se před makeupem vyplatí.

3. vrstva: jen tak mezí řečí. Znovu stříkám většinou asi po pěti minutách. Jsem se mezitím stihla obléct a chci, aby se mi krém opravdu beze zbytku vstřebal. Tuhle vrstvu občas i vynechám.

4. vrstva: před čištěním zubů. Si nejdřív čistím a pak se maluji. Před čistěním se přestříknu, většinou jen tak pro jistotu, aby byl krém naprosto vstřebaný a pokožka úplně suchá. Vlastně tohle moje stříknutí je taková báze pod makeup.

5. vrstva: po pudrování. Pomáhá to fixovat makeup a eliminuje přehnaně pudrový efekt. Stříkám po nanesení makeupu, pudru, tvářenky, před namalováním očí a rtěnkou.

6. vrstva: když přijdu do práce. Prostě proto, si připadám zpocená a ulepená, hlavně když je venku už v sedm ráno horko. V práci vodu ve spreji skladuji v ledničce, takže je to dost boží.

7. vrstva: než odcházím z práce. Občas se stříkám i během dne, ale před odchodem z práce skoro vždy. Nejdřív vodu a pak i opalovací sprej s SPF.

8. vrstva: když večer nanáším olej. Olej většinou dávám s vodou, ale po nanesení na pleť to ještě přestříknu další vodou, protože pak se rychleji vstřebává. Právě teď používám dva oleje po sobě, občas stříkám i mezi vrstvami.

9. vrstva: po nanesení bambuckého másla. Nebo spíš tedy nočního balzámu, ale takový luxus zrovna doma nemám, mažu se jen bambuckým. Jo: po oleji a oleji na sebe namažu klidně i bambucké. Voda pomáhá se vstřebáváním.

10. vrstva: po namazání bambuckým. Ale stejně se oleje + bambucké prostě vsakují pomalu. Takže po pár minutách přestříkávám ještě jednou a pak třeba taky ještě jednou.

11. vrstva: po namazání hydratačním krémem. Taky se i mažu před spaním krémem s obsahem vody. Díky tomu se vstřebají všechny zbytky olejů a bambuckého a já nechodím spát mastná. Přestříkávám opět vodou, protože to pomáhá vstřebávání.

12. vrstva: po vyčištění zubů. To už je jen tak, protože se mi to prostě líbí.

Z čehož všeho jste se nejspíš dovtípili, že mám neskutečnou spotřebu sprejové vody. 100 ml mi vydrží zhruba týden a někdy ani to ne. Stříkám se hojně, občas jsem až celá mokrá, ale líbí se mi to. Pleť se mi pak méně mastí, krémy se rychleji vstřebávají, makeup líp drží.

Používám obyčejnou kohoutkovou vodu. Mohla bych tuhle svoji metodu určitě vytunit květinovou vodou nebo tonikem. Ovšem představa, že si jednou týdně kupuji třeba balení Akamuti vody za dvě stovky, nebo dokonce Beauty Elixir od Caudalie za 30 euro... no to fakt ne. Voda mi funguje taky fajn. Pokud to chci vytunit, tak si uvařím čaj, nebo tam naliji minerálku.

Takže kohoutkové vodě ve spreji zdar.

13 komentářů:

  1. Fakt kohoutkova? A nevysusuje? Adi to jdu zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Co to? He? Chmmmm, no tak preco nie; patlamo, patlamo (levandulovu vodu a serozinc), beda ak zajtra nebude z toho facelift!

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu jen obyčejná voda?? :) Ty kks to musím vyzkoušet, jenom si koupím něco co má rozprašovač :)

    OdpovědětVymazat
  4. jj, jenom obyčejná kohoutková.

    OdpovědětVymazat
  5. wow :D znie to mega super ale aj tak že som na to príliš lenivá :DD
    Ivana xx

    OdpovědětVymazat
  6. Po 24h postreh: kvetinovka, toner aplikovane viac x zanechavali lepkavy a mastny pocit, takze by to asi chcelo cistu vodu alebo mineralku alebo fyziolog ci nejaku slavnu termalku v spreji. Nasu kohutkovicu nechcem pouzit, staci mi vidiet, co robi s rychlovarnou kanvicou. Nevzdavam sa, skusam dalej. Mozno nemam extra dehydrovanu plet a staci trebars 3 Skin method.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tomu i věřím, že každá voda na to nebude, my máme doma opravdu dobrou vodu, docela měkkou a ve kvalitě vhodné i pro kojence. (dobrý přírodní zdroj)

      na termálky jsem moc lakomá, ale zkus třeba obyčejnou minerálku, dobrá je i vincentka, i když mi přišla, že možná trošku vysušuje.

      Vymazat
  7. Stastna to zena! Vidis, skusim tvoj tip Vincentku a este mi napada Evian...a videla som v dm nejaku vodu v rozprasovaci za asi euro...uvidime, co bude.

    OdpovědětVymazat
  8. Sorry, ze som tu zas, no nejak ma tato tema chytila, tak este par postrehov.
    Termalna voda Avene je jemne kysla, takisto destilovana a deionizovana voda. Stale kysla, ale velmi blizko neutralneho pH je kohutkovica. Vichy je zasadita.
    Este otestujem Vincentku a Evian.
    Testovane pH papierikmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tedy tak to je průzkum. my máme jemně kyselou vodu. pokud si to tedy pamatuji dobře, ale až přijdu domů, tak si to zkusím přeměřit...

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. pleť ako taká je mierne kyslá, takže kyslá voda rozhodne neublíži, zásaditej by som sa vyhla. Odhadujem, že Vincentka bude zásaditá, vďaka všetkým minerálom čo obsahuje.

      Vymazat
    4. taky si myslím, že vincentka bude spíš zásaditá (nikdy jsem si to neměřila). ale je zase slaná a má efekt jako mořská voda. takže já se jí nevyhýbám, mořská voda mi dělá dobře.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...