pátek 14. července 2017

#hejtzpřesvědčení #nesnášímečeskéeshopy

I stala se mi taková nemilá věc. Nechala jsem se tak nějak zlákat (aneb kule 1+1) a nakoupila jsem v českém eshopu. V české parfumerce. No že já se nikdy nepoučím a raději se na to nevykašlu, prostě blbá až do konce. Nebo proč mám vždycky pocit, že v tom eshopu jsem raději nakupovat neměla? Karma na mně řádí. Tak čum, karmo!

Na úvod je tedy nutno poznamenat, že ta akce nová LE Guerlain se slevou a k tomu produkt zdarma byla dost fajna. To zase chválím, chvilku jsem si připadala, že to dobře dopadne.

První problém mám s doručením. Jako aby u tak velkého obchodu trvalo doručení do kamenné prodejny k vyzvednutí 10 dnů, to je prostě nepřijatelné. To i ten český eshop MAC, co posílá z Německa, je rychlejší. To i Mango, co posílá ze Španělska, to zvládne za poloviční dobu. Já blbá jsem si myslela, že v neděli objednám a v pondělí mě už budou otravovat s vyzvednutím. Ani v úterý neotravovali. Začali otravovat až to následné úterý, kdy mi přišla šifrovaná zpráva „S radostí oznamujeme, že zboží jsme předali dopravci.“ Přiznám se, zmátlo mě to. Takže to znamená, že mi to pošlou poštou, DPD, DHL nebo do prdele jakým dopravcem? Nebo to pošlou tímto dopravcem na prodejnu? To je nějaká blbost, však mezi prodejnama určitě jezdí nějaký ten interní závoz, to přece nevozí dopravci.

I vydala se děvenka zmatená pro informace do kamenné prodejny. Stejně to má po cestě z práce na vlak, že ano. Přišla jsem do prodejny a přednesla svůj problém prodavačce. S úsměvem mě ujistila, že je to normální a že ten divný jsem já. A že si mám přijít zítra. Žádné omlouvám se za pozdější doručení, žádné omlouvám se za matoucí informace, žádné jestli máte čas, stavte se zítra. Místo toho jsem dostala spoustu my jsme normální, vy ne, eshop nepatří k nám Marionnaud, my jsme kamenné prodejny, dopravce mezi pobočkami je normální, nemáte pravdu a několikrát vám to zopakuji. To vše dvojhlasem od dvou usměvavých prodavaček.


Nesměle jsem nadnesla, že bych si ráda stěžovala. Bylo mi sděleno s úsměvem, že na ně si není co stěžovat a že eshop je něco/někdo/někde/kdesi jiného. Ale zavolala mi paní vedoucí. Já poznamenala, že není dále co řešit, že k mojí objednávce přece prý ona nepatří a že spěchám. Paní vedoucí mi oznámila, že se opět mýlím, že oni jsou normální a že dopravce prostě přijede k nim. A že oni takové sms dostávají v jednom kuse, při každé objednávce. (nepochopila jsem ovšem, jestli osobní, nebo pracovní) Opět se podivily, tentokrát už tři naprosto udivení zaměstnanci, co jsou placení od toho, aby byli hodní na zákazníky. Se až divím, že nezavolali do interního skladu: „Hele, Máňo, se poď podívat, tadyhle paní... no to jsi ještě neviděla.“

Tak já nevím, tak asi fakt nejsem normální. Dostávám třeba „Zboží bylo vydáno ze skladu“, „Skladník se šel podívat do skladu, kde to máme, a pracuje na tom.“, „Jede k Vám radost.“, „Objednávka byla dokončena a již brzy si ji budete moci vyzvednout.“. V životě jsem ale nedostala upozornění, že zboží bylo předáno dopravci v případě, kdy jsem si objednala osobní vyzvednutí na prodejně. Jak dopravci? Mám čekat na dopravce, nebo mám přijít na prodejnu? Čekat na dopravce na prodejně? A co Jan Tleskač? Taky na mě počká? Prodavačky říkali, že prý mám být ráda za informace. Já bych ráda byla, kdyby ta informace byla určená pro mě a kdyby mi byla k něčemu užitečná.

No měla jsem prostě potřebu to ze sebe dostat a chtěla jsem si stěžovat. I vypravila se opět děvenka naše tentokráte do online prostoru a vyplnila si stížnost na zákaznickém servise. Chválím rychlou odpověď, která byla během hodiny. A to je asi tak všechno. Co se stalo s klasickou poučkou zákazník náš pán? Opravdu jako platící zákazník znamenám pro Marionnaud tak málo, že se mi ani neomluví za vniklé nepříjemnosti? Jakkoliv malicherné se moje nepříjemnosti můžou zdát. Kdysi jsem pracovala na zákaznickém servise a pamatuji si jako dnes ta tři zlatá pravidla: za jakýkoliv dotaz vždy poděkuj, omluva nás nic nestojí, zákazník má vždycky pravdu, a když ji nemá, tak ji stejně má.

Takže co jsem se dozvěděla na zákaznickém emailu? Krom toho, že se mi nikdo neomluvil za nepříjemnosti, ani mi nepoděkoval a navíc mi mezi řádky vlastně naznačil, že se ptám na blbosti a obtěžuji...
  • zboží nebylo na skladu, je to novinka, čekalo se na naskladnění (to je asi v pořádku, ale malá zmínka o tom, že to je předobjednávka, bývá na eshopech většinou standard)
  • objednávky z eshopu opravdu vozí mezi pobočkami kurýr DPD (no nechci jim do toho kecat, ale pracovala jsem i v logistice, a určitě by to šlo vychytat levněji než kurýrem)
  • překlepy, špatná interpunkce a chybějí podpis konkrétní osoby included.


Možná jsem moc náročná, vím, že řeším blbosti a vlastně je to dost jedno. Ale já vám nevím, s takovýmhle zákaznickým servisem se do té západní Evropy asi neprobojujeme.

No nic, probojovali jsme se přes zákaznický servis a najednou je to tady. Přišel email, že dneska odpoledne si mám dojít na prodejnu. No naštěstí jsem neměla čas, takže druhý den přišla sms, že tedy až teď opravdu můžu, že to je. Pomineme, že bych se tam vypravila na první výzvu a nic by tam nebylo. Pomineme, že bych se tam vypravila na původní výzvu prodavačky: stavte se zítra, to by tam tuplem nic nebylo. Možná i bylo. To už se nikdo nedozví. Spíš si povíme o tom, jak ta moje objednávka vypadala.

Celá byla ve velké krabici. Jsem si myslela, že si odnesu domů celou krabici. Ale před mými zraky paní prodavačka krabici vzala, vysypala z ní ty bílé pufíky a vyndala malou fialovou taštičku. Krabici i pufíky vyhodila. Do smíšeného odpadu. Moje srdce ekologa zaplakalo. Moje kreditka taky plakala, už během té doby, co čekala na placení na pokladně, protože samozřejmě, když je v obchodě víc platících zákazníků, tak správnou odpovědí je jedna pokladna otevřená, u ní stojící tři prodavačky a druhá pokladna zavřená. No a nakonec zaplakalo i mé estetické srdíčko, protože ta krabička, co v ní jsou moje nové (naprosto potřebné samozřejmě) koule, je pomačkaná. A zjistila jsem to až doma...

No dobře, já uznávám, že celé to nebylo až tak špatné... jako třeba u české Sephory. Ale moc mě to nestimuluje k tomu, abych si opět udělala objednávku. Nebo abych dokonce někdy zase zašla do kamenné prodejny. Jakože zlaté Escentual, fakt že jo. Zaslechla jsem, že se bude otevírat eshop dm drogérie. Tak co myslíte, bude to stejně zpackaná záležitost jako Sephora a Marionnaud?

4 komentáře:

  1. Po přečtení soucítím, mám podobné zkušenosti. :( JE to hrůza.. Na DM jsem zvědavá, vůbec nevím, co čekat. Měj se hezky, Š
    www.corculum.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ha, a to buď ráda, že ti to dorazilo jakž takž cajk. Třeba jahoda dostala paletku, která se nedá dovírat. A prodavačky to musely vědět, páč byla opatlaná. Ale tak je to zadarmo, tak co bychom chtěly, že jo.

    OdpovědětVymazat
  3. No určitě si nemyslím, že bys řešila blbosti a zbytečně byla extra na nějaké nebohé chudinky v obchodě co za to nemůžou. Tohle by nasralo každého. A kdo kdy sakra viděl, aby někdo vyndal objednávku z krabice a vyhodil ji než ji předá..?

    OdpovědětVymazat
  4. 10 dní? Uf, já si tam objednala dneska šampón. :O

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...