pondělí 10. dubna 2017

Premae Mattifying Mousse Foundations recenze

* koupené na Premae oficiálních stránkách

Je pro mě docela těžké nějakým inteligentním způsobem uchopit a především popsat tenhle makeup. Budou tady dneska pro a proti a možná to bude trošku zmatené. Vlastně ani nevím, jestli vám to chci doporučit. Ano byly chvilky, kdy bych řekla, že rozhodně ne. Ale bylo docela hodně chvilek, kdy jsem si říkala: ach ano, toto ano. Takže jaká? Rozhodně ne černobílá, spíš v mnoha odstínech šedi.

Vezmeme nejdřív to špatné vnější. To objektivně hodně špatné, se kterým se prostě musíte smířit, pokud ano a pokud všechna ta další ne budou nepodstatná. Zaprvé cena. 25 liber by bylo ještě v pohodě, ale napočítá to přes deset liber poštovného. No to už prostě není za hubičku. Jo přišlo to mega rychle, myslím, že za dva dny, ale tak nějak bych asi upřednostnila levnější poštovné a delší dobu doručení.

Další problém, se kterým docela bojuji, je chování značky na sociálních sítích. Na Instagramu přesně. Jako koupila jsem si to a budu si to postovat na telefonogramu, jak jen budu chtít, nemyslím si, že bych k tomuto potřebovala nějakou součinnost značky. Jestli mě chtějí sledovat a srdíčkovat, tak fajn. Když nechcou, taky fajn. Ještě bych překousla, že vždy po tom, co jsem makeup vyfotila a postovala, mě začali sledovat a po týdnu si mě zase odebrali. Jako to je váš boj, se z toho fakt hroutit nebudu. Vlastně mi ani nevadilo, že mě asi třikrát regranovali. Zdroj uvedli, tak není co řešit. Nevadilo mi ani to, že o mně párkrát psali. Jednou jsem byla blogerka z Dánska, podruhé asi z Nizozemí, pokud si to dobře pamatuji... tak jako může se stát, furt lepší, než být z Čečny.

Jenomže pak už mi to přišlo až tak vtipný, že jsem se ozvala a u nich v komentářích jsem bohužel dala najevo svůj nepřístojný smysl pro humor. A zeptala jsem se, odkud budu příště a jak přišli na to, že jsem zrovna Dutch. Nenadávala jsem, nepoužila jsem sprostá slova, ani jsem od nich nic nechtěla. Přišla mi odpověď během asi deseti minut, kde byla spousta lol a odkud tedy prý jsem. Když jsem na to chtěla odpovědět, tak byl smazaný jejich komentář, můj komentář taky smazaný a místo toho tam bylo napsané: where are you from?!!. Jen tak, dost nezdvořile a hrubě, s několika otazníky, možná to bylo dokonce kapitálkama. Jako sorry, křičet na mě nemusíte, a pokud se neumíte chovat na sociálních sítích k zákazníkům, tak byste ty sociální sítě asi raději neměli ani provozovat. 



No ale jako popojedem k jádru makeupu. Jaký tedy je? Jeho největší výhodou je docela určitě složení. Bez silikonů, bez glycerinu, dokonce bez vody. Oleje, máslo, esence a pigmenty. Tak nějak jednoduše a prý tak čistě, že v tom můžete i spát. Což jsem nezkoušela. A to všechno dokonce bez nepříjemných projevů přírodních bezsilikonových makeupů. Docela to kryje, není to suché, nešmouhuje to, vlastně se to nanáší nakonec skoro až dobře. Ale i tak je ten makeup docela mrcha.

První problém jsem měla s nanášením. Ono to totiž nejde nanášet prsty. Alespoň já to nezvládla. Prostě ne, prsty jsem toho dala moc, nešlo mi to nabrat, ke konzistenci se ještě dostaneme, nešlo mi to ani rozetřít, přišlo mi, že makeup vůbec nechce přilnout a prostě nechtěl tak jako makeupovat. Musí se štětcem. Se štětcem nemáme spolu problém. Makeup jde nanést ve velmi tenké vrstvě, stačí ho docela malinko.

Teď k té konzistenci. Je zvláštní. Měla by být pěnová, čekala jsem něco jako Maybelline Dream Mouse. Tak to ale úplně není. Je lehce našlehaný, ale oproti pěnovému Maybelline je pěna jakoby hutnější a kompaktnější. Je hustší a vlastně z ní nejde nabrat. Trošku to připomíná našlehané čisté bambucké máslo. Buď moc, nebo málo, nic mezi tím. Buď vám pěna dá jen trošku pigmentu na špičku prstu, fakt nedostatečnou na normální malování. Nebo musíte vyloupnout kousek makeupu... a vždycky ho vyloupnu moc, při rozmazávání to šmouhuje a hrudkuje. Štětcem ale jde nabrat tak akorátní množství jedné slabší vrstvy pro jednu tvář. Ať už stippling, ten byl nejlepší, ale i flat top nebo kulatý kabuki, všechno fajn, prsty fuj.

Na pleti je to úžasně příjemný zážitek. Makeup není vyloženě krycí, krytí bych označila spíš za střední. Velmi dobře sjednotí a vytvoří sametový povrch, vypadá jak zapudrovaný. Problém ale nastává s tím, když se zamyslím, jaké pleti bych tento makeup 100% doporučila... Je asi skvělý na problematickou pleť, protože opravdu neucpává a navíc má velmi čisté složení, takže akné a pupínky to nezhoršuje. Jenomže konzistence je přece jenom olejově máslová a je na pleti trošku cítit. Konečný vzhled je na pleti spíš matující, ale když si ho dám trošku víc, tak je na pleti těžší a je cítit ještě víc. Na druhou stranu tím, že má matující účinek, tak má tendenci zvýraznit suché šupinky. Takže ani suché pleti nemůžu tento makeup 100% doporučit. Když se ho dá více, tak i zalézá do vrásek, mně třeba klasicky kolem očí, nesnáším to. Ani starší pleti bych to úplně neodporučila. Jako já bych třeba plné balení znovu doma uvítala. Nosila jsem ho většinou na podzim a na jaře a letos v zimě. A nosila jsem ho ráda. Ale univerzálně použitelný makeup to prostě není.


odstín 01 - 02 - 03

Další věcí je výdrž. Protože přece jenom není úplně ideální. Celý den, takže u mě tak patnáct a více hodin, to nedá. Navíc makeup třeba na pleti i vydrží, docela matuje a docela kryje, i deset hodin to takto dá... ale nesmíte si na obličej šahat. Prostě otírá se, což není úplně nejlepší. Ani zapudrování a opětovné zapudrování tomu nepomáhá, čím starší den, tím víc je makeup náchylnější k transferu. Oceňuji, že necuckatí, ani neoxiduje, neteče z pleti, ale jakmile na vás někdo šáhne, tak to není dobré. Dobrý výkon odhaduji tak na čtyři hodiny, šest hodiny už začíná mizet, po osmi hodinách už je hodně mastný a hodně cestuje, po deseti hodinách už fakt nic moc.

Spotřebovala jsem celé balení a vlastně si pořád nejsem jistá, jak je na tom pozice pudrů a jaký pudr je v tomto případě ten nej. Makeup dobře funguje jak třeba s meteoritkama, s Hourglassem, s minerálním makeupem (Just Pure Minerals, Willow Tree Minerals), vlastně s jakýmkoliv makeupem. Ale pořád si nejsem jistá, jestli nakonec ten pudr není úplně zbytečný. Makeup má sám o sobě přepudrovaný, spíš matný efekt, který se během dne mění s přirozenou mastnotou na lehké rozjasnění (mám normální pleť, co se moc nemastí), až po osmi hodinách prostě na mastný, to jsou ta másla v tom. A jakýkoliv pudr na tom nic nezmění, nedokáže prodloužit matné období, nedává nějakou přidanou hodnotu, že by pleť vypadala po přepudrování lépe. Jediné co, tak pudr je dobrý na fixování korektoru, protože korektor na tomhle makeupu moc nedrží. Ale to je prostě všechno, vlastně bych i řekla, že klidně to můžete používat bez pudru. Já jsem tedy pudrovala, ale spíš jen tak, že jsem měla pocit, že to se musí. Teda pudrovala mmu, protože tak to zvýší krytí.

Měla bych to shrnout? Že nevíte? Ani já nevím. Nelituji, že jsem utratila tolik peněz za jeden makeup. Balení jsem ráda používala, i když jsem to musela omezit na dny, kdy toho nemám moc a kdy je to vlastně až jedno. Je to spíš víkendový makeup. Po pár renoncech s nanášením jsme se spolu docela sžili, přibrali jsme do trojky štětec a bylo to v pohodě. Na čistě přírodní makeup to hodně kryje, dobře se to nanáší a já jsem spokojená. Vlastně mi hodně vyhovovalo, že makeup má až pečující účinky, na pleti je tak příjemný a výživný, skvělý do zimy, skvělý pro dny, kdy chci toho na pleti co nejvíc v minimalistickém duchu. Bohužel výdrž je nižší a nové balení si nekoupím, protože mi není sympatické jejich chování na Instagramu. Tím bychom to asi uzavřeli, vy si dělejte, co chcete...


Odstín Tapioka je trošku světlejší, než by mi úplně sedlo, ale v zimě to bylo fajn. Na následující koláži vidíte:
- vlevo nahoře: bez makeupu (ano, vím, že jsem flekatá a červená)
- vpravo nahoře: s makeupem hned po nanesení
- vlevo dole: s korektorem a mmu wtm, po asi dvou hodinách
- vpravo dole: po asi šesti hodinách od nanesení (možná skoro sedmi)


1 komentář:

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...