sobota 12. ledna 2013

10 věcí, které byste měli v roce 2013 vyzkoušet: #9 henna

Tak jo, tohle možná není až tak úplně must have pro všechny, blondýnky jsou dneska omluveny. Stejně tak všechny ostatní, které střídají barvu vlasů každé dva měsíce. Ale pokud chcete přirozenou barvu vlasů (ale stále lepší než tu vaši) a krásné zdravé vlasy plné lesku, tak potom je henna tím správným řešením.

Vyzkoušela jsem přiměřené množství druhů henny, ale určitě jsem nezkoušela ještě všechny, které bych chtěla. Podle svých vzpomínek a subjektivních pocitů memorovaných do dnešního dne, jsem vám sestavila bodovací tabulku všech, které jsem vyzkoušela. 10 bodů je nejvíc, henna s 0 body v dané kategorii naprosto propadla. Je to trošku zjednodušené a vypadá to asi takto:



Ceny berte spíš jako orientační, myslím, že Logonu můžete sehnat i levněji, k těm internetovým hennám jsem k ceně přičetla i něco poštovného. Důležitější než cena celková je spíš cena na jedno barvení, protože třeba Logona a Henne Color mají obě 100 g, ale u Logony mi to množství nestačilo na celou hlavu, zatímco u Henne Color v pohodě! Nevím, čím to, ale je to fakt.

Výsledky jsou trošku zvláštní, protože podle svých subjektivních dojmů a pocitově podbarvených vzpomínek bych ty henny seřadila takto:
(1) TANF - tak jasně, to je moje současná henna a prostě na ní teď ujíždím, hlavně protože je velmi jemně namletá, takže se s ní dobře pracuje, chystám se na své třetí barvení a doufám, že moje spokojenost bude trvalejšího charakteru (jo a vzhledem k tomu, že chci mít vlasy světlejší, tak její malé barvící vlastnosti vlastně vnímám jako veliké plus!).
(2) Lush - klasika klasik, skvěle barví a regeneruje, ovšem vadilo mi, že jsem po něm měla týden mastnou hlavu (ani mytí šampónem až tak u mých vlasů nepomáhalo), a v současnosti Lush vynechám, protože barví na mě až moc, chci světlejší barvu.
(3) Monpraon z Etsy - tou hennou jsem se barvila pouze jednou, přišlo mi totiž drahé poštovné a vadilo mi, že vůbec nebarví, ale... !!!... tak krásné vlasy jsem snad ještě po ničem neměla! možná bych to měla ještě jednou vyzkoušet, jestli to náhodou nebyla jenom nějaká náhoda. skoro jsem už koupila nové balení, ale je o dva dolary dražší než posledně, stejně tak za poštovné chtějí o dva dolary víc... což tedy $16 za jedno balení henny mi přijde jako hodně moc.
(4) Henne Color - skvěle barví, celkem dobře se s ní pracuje a je všeobecně dostupná, ale právě teď mám pocit, že barví až moc.
(5) Logona - předražená a skoro nebarví, žádný zázrak se nekonal.
(6) Surya Brazil - předražená, taky nezázračná, ale to tekuté balení má něco do sebe.
(7) henna z DM - otřesná, teprve po použití této henny jsem poznala, co to znamená mít škaredou suchou slámu na hlavě... jo a taky vůbec nebarví.


Ale tak z toho téměř objektivního bodového hodnocení a slovního subjektivního hodnocení vám všem, doufám, docvaklo, že ta henna z DM fakt za moc nestojí. Pokud jde o hennu přijde mi, že v současnosti jsem spokojená s tím, co mám. I když dost mi vrtá hlavou ještě Khadi a Lamda... tak uvidíme, co na tomto poli přinese do mé koupelny a do mých vlasů rok 2013!

50 komentářů:

  1. A mne zas, ked som este hennu pouyivala, henna z DM vyhovovala. Farbila velmi slusne, vlasy som suche nemala, naopak, dali sa mi dobre do poriadku po chemickom farbeni. Jedine, co mi na nej vadilo, ze uz po tretom umyti zacali vo vlasoch svietit sediny .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně přišla úplně strašná. byla to moje první a málem jsem došla k závěru, že taky poslední!

      Vymazat
  2. To je zvláštní, zkoušela jsem pouze Lush, takže srovnání nemám, ale co jsem zaregistrovala je, že normálně se mi musím vlasy mýt každé 2, nejpozději 3 dny, ale po nahennování Lushem mi vydržely krásné a nemastné až týden. Po prvním umytí už jsem opět musela vrátit obvyklé frekvenci mytí.
    Na mě je ale výsledná barva moc tmavá. Že bych vyzkoušela jinou značku?
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. po hennováním lushem mám mastnou hlavu jak nevím co. už tu hennu musím smývat šampónem (alespoň třikrát napěnit), pak chodím tři dny s mastnou hlavou, a pak zase smývám třikrát šampónem. pak už je to lepší... ale lepší to je, až zase po dalším mytí. takže skoro týden. a pak se mi zase naopak vlasy mastí méně. což teď nevím, jestli z toho něco plyne? ani, že mám jiné vlasy než ty.

      Vymazat
    2. Já používám taky LUSH - Caca Marron konkrétně. Vyhovuje mi neskutečně a to právě proto, že je tak mastná. Já mám hodně suché vlasy a tahle henna mi je jediná dala dopořádku. Mastné je po ní nemám, ale krásně vyživené a lesklé... prostě takové, jaké jsem nikdy neměla :) A ano, barví možná víc než by mohla, ale já jsem tmavovláska odjakživa, takže to mi taky neva. Souhlasím, že pro někoho, kdo má svoje vlasy normální nebo dokonce mastnější, je tahle henna asi peklo, ale pro nás se suchým hustým krepem vřele doporučuji :)

      Vymazat
    3. co vím, tak s mastnotou je to dost moje osobní specifikum. všichni dokáží ta másla z henny smýt během prvního mytí. mně to ale až tak nevadilo, naopak mi přišlo, že pak jsou vlasy ještě hezčí...

      Vymazat
    4. trb, já mám vlasy úplně normální, žádné mastňáky, a hennu jsem vždycky smývala nadvakrát a ještě nějakým pořádným odmašťovacím dryjákem (třeba obyčejnou Baleou), jinak jsem ty vlasy měla taky mastné. A to jsem ani nepoužívala Lush, ale vždycky nějakou sypkou a do ní tak půl až jednu lžíci oleje.

      Vymazat
    5. a já už si myslela, že mám divné vlasy. každý, kdo zkusil lush, si spíš vždycky pochvaluje tu výživu (jako to jo, ta tam je) a mastnotu každý smyje hned, dokonce i ti, kteří mají mastné vlasy. a přesně... já to musím smývat nějakým super clarifying shampoo.

      Vymazat
  3. MInule jsem zkoušela hennu z DM a hrůza, takže sáhnu po nějaké kvalitnější a jsem zvědavá na výsledek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jakoukoliv jinou můžu jen doporučit.

      Vymazat
  4. Za sebe doporučují hennu Lamda, je ze všeho co jsem zkoušela(cca 6 druhu)nejlepší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jasně! však tu jsme měla vlastně na mysli. jen se bojím, že obarví až moc.

      Vymazat
    2. Barvi docela intenzivně. Měla jsem čistou a barvou byla srovnatelná s chemickou zrz a ted jsem dala tmavě hnědou na zrz podklad a tak na 90% to tu zrz zakrylo, což je výsledek odpovidající zase chemické barvě. Takže Lamda barvi opravdu dobře :)Jo, a když jsem musela mít Lush hennu minimálně 6 hodin na hlavě tak tady mě bohatě stačí 2 hodiny :)

      Vymazat
    3. tak se právě bojím (a to samé u khadi)... chtěla bych totiž mít co nejvíc moji vlastní barvu jen bez šedin. asi budu muset zůstat u tanf.

      (i když výhledově, čistá zrz, která by mi chytla zrz a ne oranžová... to zní zajímavě!)

      Vymazat
  5. Dobrý, ufff, ještě se se mnou budeš bavit...hennu jsem používala asi rok, ale teď už zas barvím chemií, protože mi začal vadit zrzavý nádech, který tam byl vždycky. Chci totiž docílit studené světle hnědé, což se obávám, že s hennou nejde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. možná jde, ale na sluníčku se podle mě vždycky červená ukáže! takže asi pro tebe nic.

      Vymazat
  6. Moc moc moc chci zkusit hennu, ale to bych nesměla toužit po barvě, který se hennou nedá moc dosáhnout. Barvím se na úplně světlou zrzavou, tak nevím nevím... sice je nějaká zlatá blond, ale ta je moc blond. A zrzavá už je na mě moc červená. Tak si říkám, jestli se to třeba nedá nějak smíchat? Protože já už ty chemický barvičky nechci, na druhou stranu se nechci vzdát ani zrzavý, protože moje barva (neurčitá špinavě blond, vlastně spíš světlá myší hněď) je k uzoufání nudná. Achjo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasně, že se to dá míchat. jen tedy výsledky jsou nejisté. musela bys zkusit! ale zase určitě ne nudné.

      Vymazat
    2. Mě na tom trochu děsí to, že když to bude moc tmavý, tak to tak budu mít dost dlouho, protože to prostě nezesvětlím... prej není marný zkusit to nejdřív třeba na vyčesanym chomáči vlasů. Zní to nechutně a nejistě, ale asi do toho někdy půjdu, ta chemie už mě fakt neba :)

      Vymazat
    3. hennu z blonďatých vlasů asi jen tak nedostaneš. vím, že ti teď moc asi neporadím... ale jedině si to budeš muset prostě zkusit!

      Vymazat
  7. Hennu používám pouze bezbarvou regenerační, protože umí to, co potřebuji, tj. zakrýt šedivé vlasy (teda spíš jako lehce tónovat, prostě aby nebyly šedivé) a zároveň rozzářit přirozenou barvu mých vlasů. Ta z DM byla nic moc a navíc jsem jí spotřebovávala strašně moc, ale s Khadi jsem hodně spokojená,je taková jemnoučká. Ad barvení: nemá někdo zkušenost se světle hnědou právě od Khadi? Prune

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zkušenost s khadi nemám... ale chtěla bych mít! tak možná tento rok.

      Vymazat
  8. Já miluju Khádí, barvím tedy na zrz, ale co vím, tak při dodržení podrobného postupu se s ní dá vyrobit i hnědá bez odlesků a černá.
    Jinak když nemám čas, vezmu někdy zavděk i polochemickým přelivem Henne color - barví jako ďas :).
    Každopádně khádí je uplně jiná třída než ostatní, co jsem měla možnost vyzkoušet (dm, logona, hennecolor) - i díky ultrajemnému mletí se skvěle nanáší a smývá, konečně nemám hennu po půlce koupelny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. právě to mám ráda na té tanf, že je jemně mletá a opravdu snadno se s ní pracuje! asi budu muset to khadi fakt zkusit.

      Vymazat
  9. Občas si s myšlenkou na hennu pohrávám, ale nakonec si vždycky koupím další krabičku chemické barvy, přijde mi to tak nějak jednodušší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mi už to ani nepřijde a myslím si, že náročnost je zhruba stejná jako u chemické barvy. od té doby, co nepoužívám lush (ten je fakt nic moc na tu přípravu), mi přijde hennování prostě hračka.

      Vymazat
  10. používám henne color a přijde mi skvělá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ona taky je. dokonce mi to tak i vyšlo v tom bodování!

      Vymazat
  11. Všude o henně čtu a zní to lákavě, ale pro mě by to nejspíš nebylo. Barvím se už několik let chemickou černou, svoji barvu mám myší hnědou. Schopností henny docílit stejného efektu jako chemická čerň si jistá nejsem. Krom toho, že zažranost chemické černě mi maximálně vyhovuje, často si myju vlasy. Navíc mi rychle odrůstají a vize, že mnohahodinový proces barvení by bylo nutné opakovat co dva měsíce je... nic moc. :-) Červené odlesky mít ve vlasech rovněž nemůžu, jsouc výrazně chladný zimní typ. Hannování mi přijde jednak jako proces časově náročný a jednak si neumím představit, jak bych si s ní barvila svoje vlasy do pasu. Když jsem si je nechala narůst, vykašlala jsem se i na barvy klasický konzistence a používám už jenom pěnový, daleko jednodušeji se mi s nima manipuluje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to sice jo... ale mě třeba už chemické barvení ani neláká. dneska ale celý den uvažuji nad tím, že bych vyzkoušela nějakou brutální červenou hennu... no nic.

      Vymazat
    2. No při představě, že se to prostě ještě navíc smývá, krom děsných odrostů, který mám už za dva měsíce a musela bych to na hlavě několik hodin mít. Chemii napatlám, nechám ani ne půl hodiny působit a smyju, do třičtvrtě hodiny mám naneseno, nabarveno a umyto. Drží jak helvétská víra. :-) Červenou už mám za sebou, nosila jsem ji cca okolo sedmnácti a fakt mi to neslušelo. Já jsem se v pubertě barevně vyřádila a měla jsem na hlavě už všechno, takže experimenty mám za sebou a už mě to nebere. :-)

      Vymazat
  12. Nemáš zkušenost s tou blond hennou? Jestli to vážně obarvý tmavou blond? :) A hlavně kde tu hennu kupovat ty tvoje uvedené nebo zmíněná Khadi? díky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano mám zkušenost s henne color blond, ale není to moc relevantní zkušenost, protože mám na to moc tmavé vlasy, takže já jsem nezaznamenala naprosto žádnou barevnou změnu. dokonce ani odleskovou ne. což jsem ti asi moc nepomohla teďkom.

      Vymazat
    2. Já mám svojí přirozenou barvu takovou tu typickou nevýraznou tmavou blond a po Hennecolor zlaté blond jsem taky nezaznamenala sebemenší změnu. Zato po henně TANF (odstín medium ash blond) byly hned vidět hnědo-zlaté odlesky, další balení (tentokrát odstín blond) plánuju v týdnu objednat. Takže na tónování blond vlasů doporučuju jednoznačně TANF. Tak mě tak napadá - když už budu objednávat, nemáš tip na něco od TANF, cos na blogu třeba nezmínila a stojí to za vyzkoušení? Katka.

      Vymazat
    3. jaj, to je vlastně pravda, ta tanf je taky blond, i když mi to podle odstínu spíš přijde jako světle hnědá. a na moje vlasy chytá přesně jako moje vlastní barva (taková středně hnědá)... takže na světlé vlasy taky doporučuji tanf blond odstíny.

      a z tanf fakt nevím, co bych ti ještě doporučila. minule jsem si koupila krémovou tvářenku, ale ještě jsem ji nezkoušela. taky mám doma krémové odličovače, ale ty jsem taky ještě nevyzkoušela. barevné linky jsou docela dobré, jen docela rychle vyschnou. rtěnky za moc nestojí. mám ráda ten práškový face food. maska taky nebyla špatná, ale zase neurazila - nenadchla. a víc mě toho fakt nenapadá!

      Vymazat
  13. já bych už hennu za nic na světě nevyměnila! totálně mi ozdravila moje krepaté, suché, nelesknoucí se a nezdravé vlasy ;) taky jsem se jí strašně bála, toho procesu, jaká barva z toho vyleze, že to bude na dlouho atd. - výmluvy! barvím se sama a proces nanášení mi trvá úplně stejnou dobu, jako když jsem se barvila chemickou barvou ;) a nechávám max 3 hodiny, víc to nevydržím :D ... odstíny se dají taky namíchat, je to hotová alchymie, ale pokud zabrouzdáte na netu, tak se toho dá hodně najít - co přidat pro jakou barvu - stačí si pročíst třeba tuto diskuzi http://dlouhevlasy.cz/phpbb/viewtopic.php?t=1726&postdays=0&postorder=asc&start=220 ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zrovna teď bych hennu taky za nic nevyměnila. jen doufám, že se mi letos podaří vychytat, abych měla barvu světlejší.

      Vymazat
    2. já zase chci červenou, a tak zkouším kde co :D minule jsem zkoušela ocet a strašně jsem se bála, že budu smrdět jak utopenec, ale dopadlo to dobře ;) sice červenou bych chtěla ještě zářivější, ale aspoň má člověk vždycky překvápko :D

      Vymazat
  14. Jé, tak já jsem s hennou z DM spokojená,používám ji už 6 let a v pohodě, spíš tonuje, ale udělá krásné odlesky ve vlasech.Navíc prostě přirozeně ubývá a nejsou vidět odrosty.Petra

    OdpovědětVymazat
  15. Tak první bod z 10 splněn. Zrovna ji mám na hlavě. Tu Lushí. A to jsem byla původně blondýnka, ale teď ke mě prostě už "zrz" Cacas Marron tak nějak patří.

    OdpovědětVymazat
  16. Hmm... TANF, asi do ní půjdu, protože se snažím na léto vrátit z docela dost červeno zrzavé na svoji světehnědou do zrzava barvu. Už měsíc a půl jsem se nebarvila, ale myslím, že za chvilku mi už půjdou odrosty vidět. Původně jsem to chtěla vzít přes DMkovou hennu, protože moc nebarví (a moje vlasy neničí), ale TANF zní lákavěji.
    Bibi

    OdpovědětVymazat
  17. petra: a tak odrosty snad nejsou moc vidět už žádné henny. mně prostě henna z dm už nesmí na vlasy... po jejím použití to bylo jedinkrát v mém životě, kdy jsem měla hnusné suché vlasy!

    evelína: ha tak to je super. asi si budu muset hennu taky brzy naplácat.

    bibi: z tanf mám ozkoušenou jenom tu dark ash blond (nebo tak nějak) a ta moc nebarví, říkám jen pro jistotu, aby si s tím počítala, možná další odstíny barví víc. ale naprosto mě vyhovuje, protože to s ní snad bylo nejjednodušší barvení, co jsem s hennou zkusila (a v koupelně nebyl skoro žádný bordel)

    OdpovědětVymazat
  18. Na Hennu se chystám už dlouho, tak by tedy mohl být tento rok konečně zlomový;-) Akorát jsem od Dashulky byla nahlodaná na tu Lusháckou a teď nevim jestli tu nebo radši Henne color...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to záleží, co chceš. barva je výraznější u henne a taky se lépe a snadněji připravuje, aplikuje, smývá... regenerace je zase lepší u lush a pořád barví docela dobře, jen ta aplikace je docela vo**r

      Vymazat
  19. Tak jsem nezávisle na tobě dneska vyzkoušela neutrální Khadi, protože jsem chtěla vlasy jen vyživit a ne obarvit (šediny jsou zatím v menšině) a ověřila jsem si, že mám absolutně levé ruce. Nakonec jsem tu hrudkovitou směs musela nanést jako šampón v předklonu a hlavně jsem se z té "vůně" málem poblinkala. A pořád to z těch vlasů cítím, eeee. A výsledek je (tímpádem) takový nijaký, jen mi přijdou ty vlasy těžší a méně kroutivé, což se mi hodí.

    OdpovědětVymazat
  20. Já teda jinou hennu nezkusila, ale ta z DM mi naprosto vyhovuje. A že by nebarvila, se taky nedá říct. Moje světle hnědé vlasy mi v pohodě obarví na tmavě hnědo a vysušené vlasy z ní nemám. :) Zajímavé, jak každému sedí něco jiného.

    OdpovědětVymazat
  21. no:) bude to znieť asi trochu priblbo, ale! ja som dlhé roky vlasy farbila, bohužiaľ mi to vlasy strašne ničilo a okrem toho odrasty ma hnevali. nakoniec ma tá farba aj začala hnevať a zatúžila som po svojej pôvodne:) dlhooo som čakala kým mi vlasy úplne odrástli a po tomto tvojom článku teraz hennu zvažujem, ale nie kvôli farbe, ale kvôli regenerácii. najviac ma láka tá z tanf a chcem sa opýtať či je to zafarbenie veľmi výrazné plus či sa to naozaj po čase celé vymyje takže ozaj nehrozia žiadne odrasty:)viem že to tu píšeš:D ale ja sa potrebujem uistiť, keďže sa nechcem dostať zas do večného kolobehu odrastov a farbenia. ďakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dark blond ash (nebo jak se jmenuje) fakt moc nebarví, ty tmavší odstíny nevím. jo a docela jsem používala šampón s hennou, tak to mi přišlo, že ten snad při pravidelném používání barví víc než tanf henna. a přiznám se, že teď už jsem se asi tři měsíce nehennovala a nejsou mi vidět odrosty (spíš jsou vidět šedivé vlasy)... ale mám v plánu se barvit tento nebo příští týden, tak to můžu zkusit nafotit a sepsat?

      Vymazat
    2. áno áno áno!!!!:) pekne prosím smutne koukám!:)

      Vymazat
    3. aha... tak to teď asi budu muset!

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...