čtvrtek 23. února 2012

Drdoly a podobně...

Jsem si plně vědoma toho, že následující fotografie by asi žádnou soutěž nevyhrály. Jsou rozostřené, v pozadí se třeba suší prádlo, některé jsem musela trošku photoshopnout, aby tam vůbec bylo něco vidět, nasvícené je to úplně špatně a vlastně tam ani nic pořádně není vidět. Oni i ty popisky, jak jsem který účes udělala, asi budou pro většinu lidstva naprosto nesrozumitelné, protože to prostě slovně vysvětlit nedokážu. Ale tak pro inspiraci, jak si to češu já...

Drdol do gumičky je snad můj nejoblíbenější. Je naprosto nenáročný na výbavu, stačí jedna gumička a vlasy. Takhle vlasy dokážu zamotat za 30 sekund. Nebo možná i méně... neměřím si to. Ze začátku to vždycky vypadá přísně, ale později během dne spíše uvolněně a ležérně. A docela to drží (no i kdyby to nedrželo, tak tu půl minutu na předělání účesu si najdu vždycky).


Vlasy stáhneme dozadu do nízko posazeného culíku - při upevňování gumičky vlasy neprotáhneme v poslední fázi až na konec - vytvoří se smyčka - zbývající konce vlasů vezmeme a obtočíme kolem gumičky - a opět strčíme do gumičky, kde nám to vyjde.


Elegantní drdol vypadá prostě elegantně. A taky mi to trošku zabere času, to tam tak pěkně hladce namotat. Ale zase opravdu drží. Udělátko na drdol koupíte kdekoliv... třeba na eBay. To udělátko je super, dost často to nosím i halabala prostě na doma, jen udělátko bez sponek a gumičky a stejně to drží. A kdybyste někdo věděl, jak se toto udělátko česky jmenuje, tak mi to klidně vmeťte do komentářů.


Vlasy stáhneme dozadu do nízkého culíku - zajistíme gumičkou - nasadíme udělátko - stáhneme udělátko ke konečkům a rolujeme směrem ke gumičce - zarolované udělátko zajistíme na krajích (ohneme konce) - připevníme sponkama (doprostřed a na každou stranu).


Zapletený drdol můžete klidně nosit i jako zapletený culík. Jen tedy počítejte s tím, že si trošku zapletete, mě z toho občas i bolí ruce. A mnohem víc se mi tento účes líbil, když jsem měla kratší vlasy... ono to až tak moc nedrželo a bylo to hodně uvolněný a hlavně jsem ke konci nemusela moc dumat, co s těmi dlouhými vlasy, jen jsem to připnula dvěma sponkama a bylo.


Rozdělte vlasy na dva díly, narýsujte pěšinku - jeden z dílů sepněte gumičkou a odstraňte z dohledu, ať nepřekáží - začněte splétat francouzský cop (pletu ho jen ze dvou pramenů, je to jednodušší a taky hezčí) - dopleťte až do konce na zátylek - zajistěte sponkou - zapleťte druhou půlku hlavy - vše spojte (to je docela obtížná část, protože budete mít v ruce čtyři prameny, minimálně dvě sponky a jenom dvě ruce, no ale když to zvládnu já, tak to zvládne každý) - můžete dál pokračovat copem nebo jen stáhnout do culíku nebo to celé zatočit do drdolu.

A to je zatím vše.

42 komentářů:

  1. Proč jenom jááá, jsem tak nešikovnááá :D První dva se mi líbí opravdu hodně :))

    OdpovědětVymazat
  2. vyzerajú super, ten prvý ani nevyzerá zložito tak ho určite vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
  3. Wow! Ty jsi vážně šikovná! Škoda, že na to nemám dostatečně dlouhý vlasy :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Páááni, tak ten úplně poslední mě dostal, fakt krásný...
    Líbí se mi moc ten první, ale (já vím, jsem fakt natvrdlá) stejně to nechápu jak na to :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ten poslední je úplně super, ale pochybuju, že bych ho se svojí šikovností zvládla :D


    http://spicedchocolate.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Taky nechápu postup toho prvního. Protahuješ ty vlasy víckrát tou gumičkou? Mohla bys to popsat jako pro totálního nešiku?
    Díky Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Ten první drdol si dělám taky, je super, hlavně když pospíchám :)
    Mě se zalíbil moc třetí drdol a ten určitě vyzkouším :)


    http://zuzizuzana.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. děkuji všem za komentáře.

    postup prvního drdolu: chci si udělat culík, protáhnu vlasy gumičkou, protáhnu vlasy podruhé gumičkou, když protahují potřetí (naposledy), tak vlasy nedotáhnu a neprotáhnu celé, takže mi zůstane smyčka a konečky. konečky vezmu (u mé délky to tedy dělá asi tak půlku délky vlasů) a obmotám kolem gumičky. stačí mi to na půl obmotání, takže na druhé straně konečky prostrčím gumičkou, abych je zajistila...

    líp to fakt vysvětlit neumím. třeba by to mohla ještě popsat zuzi.

    OdpovědětVymazat
  9. tlieskam, fakt šikulka!
    inak ty používaš caca brun? pozerám, že mám úplne rovnakú farbu vlasov :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. používala jsem. teď mám nově na hlavě henné color chestnut brown. ale jde trošku moc do červena... je to vidět na poslední fotce. nejsem z toho úplně slabá v kolenou. přijde mi, že caca brun na mě byla světlejší, hnědější a vůbec taková vyblitější. (jo a prostřední fotka je před barvením)

      Vymazat
  10. Všechno j moc hezké, ale obávám se,že kdybych se o to pokusila já vypadalo by to úplně jinak :D

    OdpovědětVymazat
  11. První dělám běžně, líbí se mi třetí, ale neumím na své hlavě nic zaplést. Seš šikovná

    OdpovědětVymazat
  12. ten poslední se mi hodně líbí! škoda že jsem se zrovna nedávno nechala ostříhat..:D

    OdpovědětVymazat
  13. Mně se líbí ten prostřední, to udělátko bych taky potřebovala:-)

    http://illussoire.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  14. MOc se mi to líbí:-)! drdoly miluju, nosím je často do práce, vypadám pak velice přísně a intelektuálně (obzvláště to druhé se mi pozdává...).

    Velice se mě zaujal drdol z "udělátka" (kdybych věděla, jak věc nazvat pravým jménem, nazvu, ale netuším). já používám "ponožku", zarolovanou, mnoho návodů je na youtube, odkad jsem to ostatně obšlehla i já, drdol vypadá nepřizdoben superpřísně a super intelektuálně, takže splňuje moje požadavky:D (ráda se k tomu nějak šíleně líčím, třeba dneska v neonově růžové:)..). Práce s ponožkou mi zabere cca minutu i s rozčesáním vlasů, takže časová náročnost nula (víc účesu většinou nevěnuju)

    to poslední... to je romantika... taky hezké:-)
    (ale to nezvládnu, takže jen slintám) další mínus je, že to není přísné, ale roztomilé a rozverné (obzvlášť varianta s culíčkem:-)...)

    přeji hezký pátek:-)!!

    Jo! a musím říct, že jsem šokovaná tvou účastí v mé soutěži! :D
    to jsem opravdu nečekala, netušila jsem, zda sním či bdím, když jsem to spatřila:-))

    OdpovědětVymazat
  15. Color Beam: S "ponožkou". Můžu poprosit odkaz na YouTube a popř. na obchod?
    Díky moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já tedy nechci mluvit za color beam a možná si to dělá jinak, ale myslím, že to bude něco na tento způsob: http://petralovelyhair.blogspot.com/2011/07/jak-na-drdol-z-kratsich-vlasu-video.html
      jen prostě místo tohoto udělátka se použije s ustřihnutou špičkou srolovaná ponožka.

      jinak to udělátko se dá klidně koupit na ebay za pár korun (hledej donut bun) nebo i v h&m a myslím, že brzy už i kdekoliv jinde.

      Vymazat
    2. tak to původní video, ze kterého to mám já, nemůžu zaboha najít, ale to, co sem dala Trb od Petrylovelyhair je vicemene to samé:-)

      Vymazat
  16. @ anonymní: já teď nemám bohužel čas to hledat, už musím jít pracovat, ale večer jak se dostanu domů - cca po osmé - na to mrknu a odkaz napíšu:-)

    OdpovědětVymazat
  17. Tý jo, to je parádička, ale já jsem na tohle levá:(
    No a zrovna ráno jsem byla u holiče, mám to o skoro deset cm kratší:)

    OdpovědětVymazat
  18. Vypadá to moc hezky! To udělátko z e-bay mám taky, ale dokud si nezkrátím vlasy, tak je mi na nic. Není schopné obsáhnout a udržet vlasy v délce do půlky zadku!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to máš pravdu, pro extra dlouhé vlasy to není. já se bála, že mi budou ta udělátka velká, ale jsou mi tak akorát, dokonce to menší i dost natěsno (ale zase o to lépe drží).

      Vymazat
    2. No, tak to jsem ráda, že jsi mi mou teorii potvrdila, už jsem si začínala myslet, že jsem na takového věci levá jako šavle:).

      Vymazat
  19. Ten třetí je fakt parádní! A na ten splétaný cop z 2 pramenů bych uvítala postup. Klasický ze tří si nikdy neudělám, protože mám obě ruce levý, ale tenhle vypadá jednodušeji - a asi mi přijde i hezčí. (A úplně nejlepší by asi bylo video, ale to nevím, zda se ti chce nebo zda k tomu máš prostředky...) ;-)
    Verunka, www.udvouverunek.wordpress.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. video docela určitě nezvládnu, nemám prostředky a ani se mi nechce.
      takže stručný návod. oddělíš si dva prameny - překřížíš (je na tobe, který budeš dávat nahoru, mně se víc líbí, kdy jde ten spodní a vnější nahoru, tak je to na obrázku) - ke každému pramenu přidáš něco ze zbývajících vlasů (jako u klasického francouzského copu) - zase překřížíš - a tak pořád dokola, dokud nespotřebuješ všechny vlasy.

      Vymazat
    2. A ten, co jsem na tobě viděla naživo - to je zrovna ten třetí nebo ještě nějaký jiný? Líbil se mi.
      Verunka

      Vymazat
    3. nebyl. to byly jednoducho uzlíky, poskládané na hlavě, zapinetkované a to je všechno. zrovna náhodou, jsem to v úterý vyfotila, tak se to tady někdy objeví (ale jako výhledově, tak za měsíc, za dva...).

      Vymazat
  20. Moc se ti to povedlo, jsi moc šikovná :).

    OdpovědětVymazat
  21. Jsi moc šikovná a máš krásné vlasy :) Hlavně ten třetí je super, víc se mi líbí ještě nedokončený, s tím culíkem :) No, ale pak to není drdol, že :) Ale je to takové dívčí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji... no ale zas až tak šikovná nejsem, na něco jsem dost často dost levá.

      Vymazat
  22. Ten poslední je krásnej :) Ale já bych ho asi nezvládla :/

    OdpovědětVymazat
  23. Nádhera, už chybí jen nějaká látková květina píchnutá z boku do drdolu. Budu muset taky pocvičit svoje nešikovné ruce.
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
  24. wooow ty si sikovna, ja si dozadu nevidim tak asi by som to tak superacky nezvladla :))

    OdpovědětVymazat
  25. ocenila bych informaci, jak dlouhé vlasy jsou na ty drdoly potřeba - hlavně ten druhý. Mám vlasy po vršek lopatek, stačí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vlasy mám zhruba pod lopatky, možná o něco míň. myslím, že na ten druhý ti budou vlasy možná stačit, ale podle mě se ti to nepodaří tak hladce zamotat a vlasy ti budou různě trčet. na ten první máš vlasy krátké a na ten třetí ideálně dlouhé (podle mě, přijde mi).

      Vymazat
  26. Chtěla bych se zeptat kde udělátko seženu na cz stránkách díky za odpověd

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jaj... to moc nevím. asi někde v kadeřnických potřebách? některá ta udělátka mají i v h&m (tohle konkrétně jsem tam ale neviděla) nebo v claires a v takových podobných obchodech.

      Vymazat
    2. Na aukru sezenete asi za 50kc

      Vymazat
  27. To je fakt super!!! Díky moc.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...