úterý 13. června 2017

Pěna na vlasy místo kondicionéru?

* dostala jsem od českého zastoupení Alcina a Professional by Fama

Pěny do vlasů mám spojené s obdobím, kdy mi bylo patnáct a tajně jsem chodila mámě na objemovou pěnu do vlasů. Byl to nejspíš Schwarzkopf, hodně to lepilo a slepovalo to vlasy. Navíc ty výsledky mě úplně neuspokojily, tak jsem se pak rozhodla na to vykašlat a raději chodila dál au natural.

Tyhle pěny jsou ale jiné. Nejsou to totiž tužící ani objemové pěny (no i když možná trošku), ale pěstící pěny. Takže abych byla přesná: je to neoplachovací péče ve formě spreje, co to nastříkáte do dlaně a ona se udělá pěna. Vzhledem k tomu, že jsem k pečující vlasové kosmetice většinou lhostejná, tak jsem i z tohodle byla nejdříve dost nešťastná. Vlastně jsem ani moc nevěděla, co si s tímhletím počít. Třeba tu by Fama jsem dostala asi už před pěti lety a pamatuji si, že paní se mi připomínala, kdy a co bude, jestli bude. A nebylo moc, protože jsem pro to neměla použití. No a mezitím se české vystoupení značky vypařilo, ale já konečně přišla jak na to a vlastně je to docela boží.

5 důvodů, proč používat místo kondicionéru pěnu:
  • je s tím sranda (aneb hlavní důvod)
  • je to lehké a nezatěžuje to vlasy
  • nemusí se to umývat
  • můžete s tím na suché i na mokré
  • funguje to a usnadňuje to rozčesávání


Takže už vám nejspíš došlo, proč pěnu používám ráda. Můžu si ji totiž dát kdykoliv, i když jsem si zrovna umyla vlasy a zapomněla jsem použít kondicionér. A to se děje častěji, než si myslíte.

Professional by Fama 3D Hydra Care Drafting Gel Oil Mousse
Na to, jak moc jsem si s tím nevěděla rady, tak to mám najednou až moc ráda. Jen tedy nevím, kde se to koupí, protože to vypadá, že už není. Takže jen krátce. Konzistencí to bylo jak Rituals sprchové pěny. Takže vždycky vyteklo takové gelové průhledné cosi, co při pobytu na vzduchu nabylo do bílé nadýchané pěny. Snadno se to nanášelo na vlasy, ale trošku je to slepilo, při nanášení pěna splaskla a najednou byla konzistence skoro jak lepivá voda, takže po zaschnutí to slepilo, co slepit šlo. Ale zase to šlo i normálně rozčesat, docela bych i řekla, že to šlo lépe rozčesat než obvykle. Vlasy pak byly hebčí, tak nějak zvladatelnější a uhlazenější, účes lépe držel tvar. Ten účinek byl tedy hodně nenápadný, ale byl tam.



Protože by Fama podle všeho není a nebude, tak vám dám ještě druhý tip: na Alcinu. Tahle pěna byla jiná, spíš připomínala šlehačku ve spreji nebo pěnové tužidlo. Byla lehčí, nadýchanější, nenápadnější. Okamžitě po zmáčknutí vznikala pěna, která byla lehká a nadýchaná a do vlasů prostě jen zmizela, že jsem ani nevěděla jak. Účinek na rozčesávání byl menší, na druhou stranu ale pěna naprosto úžasně z vlasů voněla, jak čerstvě vyprané prádlo. Lehce uhladila a zjemnila vlasy. Není to žádný regenerační zázrak, jak se to snaží naznačit názvem, na druhou stranu to ale není ani žádný propadák a na vlasech mi to opravdu něco dělalo. Navíc se to tak snadno používalo a hezky to vonělo, vůbec to nezatěžovalo a nemastilo... klidně bych to doma uvítala znovu.



Každopádně krom toho, že je s pěnama sranda, tak jsou i celkem funkční. Nejlepší je, že jsou vhodné i pro takové lenochy, co jsem já. Mě moc nebaví na sebe plácat kondicionéry a masky a pak to složitě umývat a do konečků dávat oleje a bezoplachovací péče a rozčesávací péče (dobře tu doma máme) a tyhle pěny v podstatě dokáží zastoupit všechnu tuhle péči v jednom kroku. Výsledky jsou malé. Pokud máte třeba trošku poškozené vlasy, tak vás tohle neuspokojí. Ale mně to stačilo, lehce to vlasy uhladilo a to je vlastně všechno, co od vlasové péče čekám.

Nové balení si ale nekoupím, protože jsem přijala rozhodnutí, že si nebudu kupovat kosmetiku v plechu. A myslím, že to ani výrobně jinak nejde, že pěna prostě bude v plechu vždycky. Jako jo trošku mě to omezuje, nemůžu si koupit termální vody v lékárně, nemůžu si koupit Rituals a jiné sprchové pěny, nemůžu si koupit levné stříkací vody v drogérii, nemůžu si koupit tohle. Loni po létě jsem vyhazovala právě ty použité termálky a vody a sprchové pěny... a těch pět plechů v odpadcích mě zabolelo. Sběrný dvůr daleko a odpadu spousta. (Konec eko-fanatického okénka.)

0 postřehů:

Okomentovat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...