úterý 7. února 2017

The Ordinary C Suspension: 2 věci, které potřebujete, a 1, kterou nesmíte

* koupené na victoriahealth

Pokud sledujete můj telefonogram, tak vám nejspíš neunikl můj docela výrazný hejt na tohle céčkové sérum. Dokonce dvakrát. Jako na rovinu, první tři týdny používání jsem tohle sérum nesnášela. Hnusná konzistence, jak ulepená, naprosto nepřirozeně hladká, ale zároveň s těmi zrníčky, pleť nechávala takovou vyhlazenou jak silikony, nepřirozeně nepříjemně silikonovou. A navíc na to nešel nanášet makeup, nebo tedy šel, ale furt se jen tak šulil a nechtěl přilnout k pleti a nedržel a pak hned hrudkovatěl a šmouhovatěl. Špatně se to dolovalo z balení, špatně se to vsakovalo, no prostě průšvih. Ale vydržela jsem, protože zaprvé mi to neucpávalo póry a pleti to nijak neškodilo. A protože zadruhé jsem byla zvědavá, jestli to tedy něco dělá. A víte co? Jsem ráda, že jsem vydržela, protože výsledky mě přesvědčily. (Jak na to koukám, proč já to vůbec píšu tuhle recenzi. Jsem už všechno řekla ve třech instapostech.)


Konzistence je hrozná. O tom žádná. Balení je hrozný. Naštěstí to už přebalili do mačkací tuby, ta lahvička byla děsná. Hrdlo furt špinavý a vůbec to nechtělo ven. Jo a jsem to sérum skoro už spotřebovala a ten konec nejde ven už vůbec, mi přijde, že minimálně desetina mi tam zůstala v lahvičce a nejde ven. Ani se jí nechce ven, když to obrátím vzhůru nohama. No ale výsledky tam prostě jsou. Všimla jsem si toho tak po třech týdnech skoro po měsíci a opravdu jsem najednou byla nějak jednotnější, sjednocenější a rozzářenější v obličeji. Jasně mohlo to být i důsledkem kyselinového tonika, ale to si myslím, že spíš ne, to už jsem používala třetí měsíc a výsledky byly teprve s céčkem. I když asi uznávám, že zrovna kyselinová tonika efektivitu céčka nejspíš zlepšují. Mohlo to být i retinolem, co jsem používala večer... ale já byla stále sjednocenější a rozjasněnější, i když mi retinol došel a zatím jsem neměla doma náhradu. Takže se cítím docela jistá v kramflecích, když řeknu, že tohle céčko fakt rozjasňuje a sjednocuje. Asi jako céčko od Mad Hippie, jen to má pomalejší účinek a horší konzistenci. Ale zase je céčko od The Ordinary o dost levnější.

Takže účinky to má, ale použití mě pořád štvalo. Hlavně s makeupem ráno, prostě nic moc. Pak jsem ale zjistila, že některé dny je to v pohodě, jiné katastrofa. Kdy to byla katastrofa? Když jsem byla ráno líná a spěchala jsem. A vynechala jsem krém. Jakýkoliv krém totiž pomáhá tomuhle céčkovému zázraku se lépe vstřebat. Ale pořád mi vadila konzistence při nanášení. Jasně jen takové pocitové vadění, pleti to nevadilo. Ale příjemné mi to taky dvakrát nebylo. Až jednou mě napadlo to smíchat s olejem.



2 věci, které potřebujete při používání The Ordinary Vitamin C Suspension 23 %:

(1) Olej. Nejlépe samozřejmě rostlinný, čistý, 100% přírodní, může být i s éteráky nebo nějakými výtažky. A nejlépe takový, který podpoří účinky vitaminu C. Já vyzkoušela dva oleje: Mylo a Odacité. Odacité jsem měla proti hyperpigmentaci a na rozjasnění (zelený čaj a citronovou trávu) a tedy klobouk dolů, to byl fakt fičák. Jako pozitivní fičák. Jsem každé ráno znovu viděla, že mám jasnější, hezčí a regenerovanější pleť. Zamilovala jsem se. Mylo pro suchou pleť taky není špatné, to už jsem párkrát říkala, ale účinky jsou menší no. Jinak míchám céčkové sérum s olejem přímo v dlani. Dávala jsem tak půl pipety séra a k tomu jednu dvě kapky oleje. Díky oleji bude konzistence hladší a jemnější, lépe se jakoby vstřebává, rychleji se vsákne a nemá tak silikonový pocit.

(2) Krém. Ale pořád, i když je s olejem, nechává tohle céčko na pleti jemný povlak. Jak silikonová báze. Prostě vyhlazená a jemná pleť. Což chápu, že se někomu může líbit, a nesnáším to. Navíc na tom drží špatně makeup. Je třeba tuhle hladkou vrstvu něčím narušit a nejlépe ji přinutit, aby se vsákla ještě víc. Což udělá pleťový krém. Asi jakýkoliv krém, vyzkoušené mám jenom dva/tři: Steamcream, Mad Hippie, Balance Me opalovací. Steamcream a Mad Hippie jsou fajn a fungují v pohodě, ale hvězdou v této sestavě je rozhodně Balance Me opalovací krém. Já vlastně ani nechápu, jak on to dělá, je hutný, až mastný, ale zároveň skoro až matující. Na pleti je skoro až těžký, ale rychle se vsákne a naprosto skvěle mi na něm drží jakýkoliv makeup. Možná v létě to tak sladké nebude, ale teď v zimě je to hodně fajn. (Jinak je možné, že stejnou službu jako krém by mohla udělat i nějaká ta báze pod makeup, ale to nemám moc ozkoušené.)


Dostáváme se ale k tomu, co budete muset bohužel s jakýmkoliv vitaminem C vynechat:

(3) Niacinamide. Tyhle dva vitaminy, B3 a C, jdou totiž proti sobě. Ono to pleti asi nijak neškodí, že by to třeba zreagovalo a bouchlo, to zase ne. Ale navzájem se účinky vyruší. Což asi není úplně ideální, zase jako si nekupujete sérum s céčkem za hromadu peněz, abyste to třeba namazali na toner s niacinamide, za který jste zaplatili dvě hromady peněz, že ano. Takže lepší používat každý zvlášť. Dobrou zprávou pro mě je to, že niacinamide asi není můj šálek čaje. A to je niacinamide taková hvězda současnosti, nejvíc trendy in. Vyzkoušela jsem dvě séra s B3 a pokaždé jsem skončila obsypaná. Takže nemusím řešit, že bych chtěla využívat skvělý niacinamide v séru. Ale občas ten niacinamide najdu i v jiných věcech. Třeba momentálně ho doma mám v Mad Hippie krému, jsem ho musela přestat používat ráno, když dávám céčko. A taky je v Lotion P50 od BR, takže céčko spíš nepoužívám večer. Asi to není nic zásadního, ale trošku to zase omezuje, to jo.

No každopádně tohle céčko mi už došlo (skoro, je to otázka pár dnů). Tak hledám nové céčko. Moc moc moc bych chtěla OZNaturals. Ale zjistila jsem, že kousek stojí 20 dolarů, ale poštovné sem za tisícovku? WTF! Tak pak v EU se to taky prodává. Ale kousek za 50 euro? WTF! Takže jako váhám no. Nebo bych i tolik peněz za sérum klidně dala. To mi zase nepřijde až tak moc. Ale platit víc než dvakrát tolik, kolik je normální? To asi nedám. To je jak cenová politika českých obchodů a to prostě mi moje nákupní hrdost nedovolí. Takže přemýšlím, co bych ... kde bych ... které céčko bych ...

7 komentářů:

  1. Ahoj, taky jsem přišla na to, že musím céčko přemáznout krémem, dávám přes to Beenigmu, ale zkusím olej, protože tato kombinace mi přijde, že mě vysušuje.
    A souhlasím s tebou, že je to asi jediné céčko, co mi neucpává póry. Žádné jiné jsem používat nemohla, což byla škoda, protože používám Retin A a céčko je u toho potřeba. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. olej s tím zkus, mi se pak ta konzistence hned líbila víc. jinak céčka mi ještě póry neucpala, ale mám hodně problém s těmi niacinamidovými séry, co jsou teď tak in. a mad hippie jsi zkoušela?

      Vymazat
  2. Nemáš vyzkoušené sérum s vitaminem c od 100% Pure?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to zatím nemám. ale teď jsem si ho našla a podle složení vypadá dost dobře. dokonce není na olejovém základu... hm, to mě navnadilo.

      Vymazat
  3. Ahoj, koukam na to OZ Naturals serum a v UK stoji 16 liber, ziju tady a koncem unora pojedu do CR, kdybys ho chtela, tak ho privezu a poslu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé děkuji, ale asi nebude třeba. jsem si ho díky tobě teď našla na uk amazonu. nechápu, že mě předtím amazon házel jen na tu německou verzi, kde je to drahé jak prase. týjo, to si asi volá po objednávce.

      Vymazat
    2. Tak to je nejlepsi reseni, mam radost, tak neni zac :))

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...