sobota 21. ledna 2017

Péče o pleť LEDEN

Konečně jsme po pár měsících nalezli s mou pletí dávno ztracenou rovnováhu. Tak to rychle zrekapitulujeme, než se to zase změní. Ale vypadá to fakt skvěle, jakože spokojeně a uklidněně. Pupínky se mi skoro nedělají, suchá místa postupně mizí, vyrovnává se tón pleti a tak vůbec. Není to úplně ideální, ani nejsou vidět nějaké zázraky, ale postupně pomalu, týden po týdnu jsme spolu s mou pletí stále spokojenější. I když tedy zrovna přišel PMS a mně vyrašilo pět pupínků a hned jsem z toho chytla rapla a kdoví co... až mi došlo, že pět pupínků za týden a k tomu žádný pupínek minulý týden je na moje poměry v posledním půl roce opravdu velmi dobrá pleť.

V koupelně toho mám zrovna teď docela hodně. Není to proto, že bych všechno používala, ale střídám to. I když občas mě to večer popadne a namažu to na sebe postupně všechno. Se skoro až divím, že mi z toho neupadne obličej, na sebe večer klidně namažu sérum, olej, krém, bambucké, ještě jeden krém a trošku oleje před spaním. Jen tak, asi to nemá racionální základ a asi bych to nikomu nedoporučila. Tak co už. Navíc moji pleti to ani moc nevadí.


Ráno umýt. Balance Me Pure Skin Facewash je fajn. Jako já si od toho moc neslibovala, nemám ráda čistící gely, protože nechávají povlak. Ale tento je opravdu fajn. Má hodně zvláštní konzistenci, takovou neutrální vůni, skoro vůbec nepění a hlavně jde velmi dobře z pleti umýt. A nenechává povlak. Ideální pro ráno (i večer).

Ráno tonizovat proti akné. Cosrx Natural BHA Skin Returning A-Sol je hodně alkoholové, ale nevadí mi to. Taky to má v sobě propolis, což mi velmi vyhovuje. Ale nějak jsem skoro až zklamaná, asi jsem od toho čekala víc. Jako jo, používám to a ničím mě to neštve. Ale příště dám asi přednost raději zase nějakému tomu pořádnému kyselinovému toniku i na ráno.

Oči namazat. Mad Hippie oční krém. Neutrální, nenápadný, celkem drahý, znovu ho potřebovat nebudu.

Ráno sérum. The Ordinary Vitamin C Suspension + Odacite Green Tea - Lemongrass. Konečně jsem přišla na to, jak céčko od The Ordinary snesu. Protože samotné je dost nesnesitelné. Prostě je třeba ho smíchat s olejem. Konzistence se zjemní, i ta zrníčka se snad zmenší až úplně rozpustí, celá tahle směska se rychleji vsákne a sice vytvoří až nepřirozenou hladkou vrstvu na pokožce, ale ta se postupně alespoň trošku vsákne. Takže i makeup se na to nanáší lépe. Navíc dlouhodobé účinky céčka od The Ordinary hovoří asi nejspíš v jeho prospěch, tak jsem ho vzala na milost a už ho nebudu pomlouvat. 

Ráno hydratovat. Naruko Narcissus Total Defense Night Repairing Dew. Opravdu jsem těmto asijským hydratačním esencím asi propadla. Nebo ještě ne, ještě se držím a ještě jsem si žádnou další neobjednala. Ale budu ji potřebovat a jakmile mi tohle dojde, tak si koupím něco nového. A doporučuji to každému, kdo má problémy s hydratací. Vlastně to doporučím i každému, co problémy s hydratací nemá, ale je líný se mazat hydratačním krémem. Tohle je lepší než hydratační krém.

Ráno namazat. Mad Hippie Face Cream mě opravdu překvapil. Příjemně. On je totiž hodně fajn. Za mě lepší než Steamcream (dražší než Steamcream ehm). Takový základní krém, co se prostě rychle vsákne, pokožku hydratuje, nedělá problémy pod makeup. A navíc tento od Mad Hippie má v sobě hromadu aktivních látek, o kterých si zatím tedy nejsem jistá, jestli něco dělají, ale krém mi krátkodobě super vyhovuje, tak se těmi dlouhodobými účinky necháme překvapit.

Ráno SPF. Balance Me opalovací krém je prostě geniální. Aneb je tou další věcí, co mi pomáhá snášet nepříznivé vlastnosti The Ordinary céčka. Tento krém je hutný, mastný, trošku bělí, ale jde to rozmazat. Nevím, jak to dělá, asi je to obsahem minerálních filtrů, ale on se po chvilce jako vsákne a nenechá mastnou pleť, naopak ji vyživí a jakoby zjemní až zmatní. Jakoby nechal na povrchu ty minerální pigmenty, jak po namazání obyčejným zinkovým krémem. Ty pleť zjemní, mírně zdrsní a skvěle se na to nanáší makeup.


Večer odlíčit. TheBalm Balm Away nebo Decleor Aroma Cleanser nebo Akamuti pomerančový nebo Oskia Perfect Cleanser. Protože prostě s odličováním to mám doma zrovna špatné a vlastně ani jeden z těchto mi nějak extrémně nevyhovuje. The Balm je moc matlavý a nejde pořádně umýt. Akamuti nejspíš ucpává póry, Oskia je moc hutný. Decleor je takový nemastný neslaný, málo balzámový. Nechce se mi kupovat odličovač, dokud nespotřebuji všechny, co mám doma. Jsme spolu nejspíš uvězněni na věky...

Večer umýt a namazat oční krém a taky během procesu hydratovat tonikem (někde po séru a před olejem). To samé co ráno.

Večer kyselinovat. Biologique Recherche P50 Lotion voní prostě dost smradlavě. A chápu, že to může někomu vadit, ale když to překonáte... a taky musíte překonat, že to na pleti prostě není jemné a šetrné... tohle překonáte a dostanete velmi dobré kyselinové tonikum, co prostě proti akné pomáhá. Spolehlivě a účinně. Ani nějak extrémně nevysušuje na to, jaký to na pleti je driák.

Večer nasérovat. The Ordinary Advanced Retinoid je taky fajné. Ale mám s retinoly jeden problém. Krátkodobě je to super, ty retinolové líbánky jsou skvělé. Pleť se rychleji regeneruje, obnovuje, vyhlazuje. A pak to používáte déle a najednou si nevšimnete rozdílu a vlastně je jedno, jestli to zrovna ten den vymažete nebo ne. Jako třeba s vráskama to nedělá nic. Ani na to akné mi to nějak extrémně nepomáhá, tam si fakt myslím, že kyseliny a céčko je u mě mnohokrát účinnější. A já tomu chci věřit, že retinoly jsou pro pleť jedno z nej a není lepší anti-age kosmetika... ale prostě já ty výsledky v tomto ohledu nevidím. Ani po čtyřech měsících. 

Večer s olejem. Decleor Aromaessence Neroli + Odacité Green Tea - Lemongrass + voda. Večer já jsem olejová, nebývalo tomu tak, ale zrovna teď jsem. Tato kombinace je lehká, jemná, rychle se vsakuje a vyhovuje mi. Možná od toho Decleoru jsem čekala víc a příště bych určitě dala přednost spíš balzámu, ale jinak si nemůžu stěžovat.

Večer po oleji namazat. Bambucké máslo (Sportique nebo Purity Vision) a/nebo Mad Hippie krém a/nebo šnečí noname krém z eBay a/nebo cokoliv co najdu doma. Po oleji se pak mažu krémem. Aby se olej rychleji vsáknul, buďto se mažu s Mad Hippie, nebo šnečím. A občas si chci dopřát, tak se po krému namažu ještě bambuckým máslem. A občas ještě jednou krémem, protože se mi prostě chce. Ale v základu by mi stačil vlastně olej a Mad Hippie, už jsem říkala, že ten krém mám fakt ráda?


Dvakrát třikrát týdně chemický peeling večer. Bravura London salicylovou asi miluji. Opravdu že jo. Už jsem o tom psala pár článků dál. Ono se to tak jednoduše používá. Je to jako voda, nanesete, po deset minutách obyčejnou vodou deaktivujete a máte jemnější a hebčí pleť. Čistší, působí to na pupínky, řekla bych, že i černé tečky mi ubyly. Prostě zázrak.

Dvakrát týdně jílová maska. Queen Helene Mint Julep je hodně profláklá, ale já si z ní nějak na zadek nesedla. Přišla mi taková až průměrná. Jako jo, zelená barva je fajn. Ale maska má docela tuhou konzistenci, špatně se mi tak roztírala, pak při zasychání tahala, jako mně to až tak nevadí, ale znovu bych si kvůli tomu masku nekoupila, místo toho bych chtěla zase jednou konečně MoM od Lush.

Jednou týdně mechanický peeling ráno. BeeGood Honey&Camelina Facial Exfoliator je jak pohlazení. On hlavně tak neskutečně voní, nic umělého, jen lehce sladký med s kytičkou, jak ranní příroda pokrytá rosou. Je opravdu jemný, osobně dávám přednost hrubějším peelingům, ale tady mi to až tak nevadí. Velmi dobře se totiž peeling smývá a nechává pleť neskutečně hladkou. Asi jako, když se umyjete medem. Občas mi je to trošku nepříjemné, to když si ho ráno nechám na pleti třeba pět minut, on pak hodně jakoby se napůl vsákne a opravdu na pleti drží, nejde to umýt a nechá pleť až nepřirozeně jak silikonově vyhlazenou. Takže lepší je nanést, hned přidat trošku vody a umývat. Pak spolu nemáme problém, i když mohlo by to být hrubší, to zase jo.

Jednou týdně pořádně čistící maska. May Lindstrom Problem Solver. To asi nikoho nepřekvapilo. Nebo jo? Nejlepší maska všech dob. Vyčistí, peelinguje, obnovuje, regeneruje. Chci mít doma doživotní zásobu.

Jednou až dvakrát týdně hydratační maska. Aromatherapy Associates Midnight Recovery nebo Mille Ulivi Regenerační maska. Mille Ulivi používám samotnou, namažu ji hned po odlíčení a nechám klidně dvě hodiny, ona se skoro vstřebá, pak jen umyju zbytky a jdu spát. Aromatherapy Associates dávám přes noc, většinou třeba po Problem Solveru místo oleje a krémů. Obě dokáží jakoby pleť do druhého dne ráno oživit, regenerovat, zjemnit, barevně sjednotit.

Dvakrát týdně kyselinová maska. Jeffrey James Botanicals Whipped Raspberry Mud Mask nebo Andalou Naturals Fruit Enzyme Mask. Je pravda, že od té doby, co mám peeling od Bravury, tak na kyselinové masky zapomínám. Občas je kombinuji s peelingem, nanesu peeling Bravura a pak jednu z těchto masek. Za prvé mám hroší kůži, takže mě to nějak extrémně nedráždí. A za druhé obě tyto masky jsou opravdu slaboučké.  Tedy na moje poměry. Z toho důvodu bych si je určitě nekoupila znovu, pokud bych si mezi nimi měla vybrat, tak lepší je malinová od Jeffrey James, ta má tak neskutečně úžasnou konzistenci...


A jo, počítáte dobře, občas se mi to klidně sejde a maskuji každý den. Nemám s tím problém. A začala jsem používat třeba víc masek v jeden den po sobě. Taky mám v péči velké množství kyselin a potenciálně dráždivých a vysušujících vitamínů a nejspíš s tím vším budu muset v létě opět přestat. A pak tam mám i velké množství mastných, olejových konzistencí a taky spoustu krémů, některé dny spoustu spoustu krémů. Vyhovuje mi to. Vlastně mám nejspíš nejlepší pleť, co jsem měla za půl roku. Nevím přesně, který produkt za to může. Možná za to nemůže jeden produkt, nejspíš to je kombinace. Kdybych měla jmenovat hvězdy, tak řeknu BR Lotion P50, Bravura peeling, Problem Solver, ty hlavně proti akné. Pak The Ordinary céčko (možná i to áčko), Odacité olej, to hlavně na sjednocenou barvu pleti. A pak ještě Mad Hippie pleťový krém, Balance Me opalovací krém, Naruko esenci a obě krémové masky, to aby mi z toho všeho neupadl obličej.

Přeberte si to, jak chcete.

9 komentářů:

  1. Ty blaho. Ja pouzivam cistici gel, tonikum a krem. Takovych produktu, to by byl raj! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím,
    tu Bravuru kupujete z jejich eshopu? Celkem mě ten jejich peeling zaujal, ale koukám, že kupovat jednu lahvičku na zkoušku se kvůli poštovnému moc nevyplatí...
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kupovala jsem u nich na ofiko stránkách, myslím, že jinde se ani nedá. no jo a poštovné, jsem si kvůli tomu tenkrát koupila i toner... ten jsem ještě nepoužila, ale příště si objednám ty peelingy asi všechny tři.

      Vymazat
    2. A který toner máte? Já pokukuju po tom ženšenovém, má být v podstatě identický s Pixi glow tonikem (se kterém tedy nemám žádné zkušenosti). A sice vychází malinko dráž, ale co by člověk pro ospravedlnění poštovného neudělal?
      Katka

      Vymazat
    3. mám to zelené s eukalyptem. zatím jsem ho nevyzkoušela, ale už jsem ho nastěhovala do koupelny.

      Vymazat
  3. Tá esencia od Naruko vyzerá zaujímavo. Ja mám od tejto značky Apple Seed&Tranexamic Acid Lotion a som úplne nadšená. Tento rok mám v pláne preskúmať viac z ich sortimentu.
    A na Bravuru sa chystám tiež.
    Lucc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to zní fakt zajímavě. chtěla bych od nich vyzkoušet víc, tak uvidíme, kdy se k tomu dostanu.

      Vymazat
  4. Sám s tím produktem zkušenosti nemám, ale je zajímavé, že tě COSRX Natural BHA Skin Returning A-Sol jako tonikum na celou pleť nezaujalo. Mnoho lidí na AsianBeauty tvrdí též, ale pochvalují si užití produktu jako spot treatment na akné a nedokonalosti.
    Jinak díky za zmínku o té esenci od Naruko, musím od nich nějakou vyzkoušet. I když těch esencí člověk může mít klidně deset a stejně nějakou postrádat, když jich existuje tolik různých kategorií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem to vyzkoušela tak i tak... a za mě tedy průměrné tonikum, podprůměrné spot treatment. jinak od naruko mám momentálně vybrané asi další dvě emulze, tak uvidíme, jak to dopadne.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...