úterý 10. ledna 2017

Kolagen: ano, nebo ne?

* dostala jsem k recenzi od Inca Collagen

Myslím, že loni jste tohle určitě zaznamenaly. Ať už na telefonogramu nebo na některém blogogramu. Inca Collagen byl všude. Nakonec i na mě došlo. Což mě ale potěšilo, protože to vypadalo skoro jako zázrak a tak jsem se těšila, že i já budu vypadat jako zázrak a navíc se dožiju sto let, možná víc. Prý na pleť, na vlasy, na nehty, na klouby, na celulitidu a tak. Nejvíc jsem si samozřejmě slibovala na pleť, že ano, taky jak jinak. A víte co? Po měsíci používání se nestalo vůbec nic. Jako fakt vůbec nic. Vezmeme to postupně.

Na začátek si ale můžeme probrat ještě balení. To je fakt pěkné a působí luxusně. V krabičce dostanete třicet pytlíčků na třicet dnů, které rozpustíte jednou za den v čisté vodě a konzumujete. Je to jednoduché, stačí si jen pamatovat, krabička vypadá opravdu pěkně a líbilo se mi to. No a jak tedy dál?


Prý to pomáhá na klouby, na kosti, pomáhá to s hojením a proti různým bolístkám. Takže s kloubem ani jedním problém nemám. Občas mě bolí záda, nejsem už nejmladší, nejsem ani nejaktivnějí a u počítače často sedím na gauči jak tatar. A to si svou daň vybírá. Ale od té doby, co pravidelně cvičím, jsem to víceméně redukovala jen na okamžiky, kdy jsem líná nebo nemám čas cvičit. Pak si stačí dát půl hodiny jógy a sice to bolí, ale rozhýbe se to a je to zase v pohodě. V tomto ohledu neměl kolagen u mě vlastně co dělat. A taky nic neudělal.

Prý to pomáhá na pleť. Proti maštění, proti pupínkům, proti vráskám. Tak to bohužel můžu rovnou říct, že kolagen v tomto ohledu naprosto zklamal. U pleti je u mě vždycky co řešit. No a jako určitě to nebyla vina kolagenu, ale během jeho braní jsem měla pleť hodně podprůměrnou a nadprůměrně horší, než je obvyklé. A jak říkám, kolagen za to nemohl, ale rozhodně prostě s ničím nepomohl.

Prý to hojí jizvy a regeneruje. Kolagen jsem brala na podzim, myslím, že to vycházelo během října a listopadu. Měli byste vědět, že jsem na konci září spadla a opravdu ošklivě si rozbila koleno. Do krve. Bolelo to dva týdny. Zůstala mi tam jizva jak vrata. Tohle tak byla jediná oblast, kde jsem si od kolagenu opravdu slibovala hodně. Že tam ta jizva nebude. A je tam pořád i teď v lednu. Jako ono to vypadalo nadějně. Během října se mi úplně zahojily všechny bolístky a škrábance na nohách. To já v létě vždycky mám, protože jsem nemehlo a chodím do lesa. Taky si holím nohy jen dva měsíce v roce, takže pak v létě nemám dostatečnou praxi. A během léta se mi ty bolístky na nohách vždycky nahromadí, aby se během října všechny zahojily. S kolagenem se mi zahojily, dokonce mi přišlo, že i rychleji než minulý rok, ale to je fakt bez záruky... protože hlavně to škaredé rozbité pravé koleno mi tam prostě zůstalo. Kolagen nekolagen.

Prý to pomáhá proti celulitidě. To slibovalo docela hodně recenzí i osobních zkušeností. No a jak moc mě budete nenávidět, když řeknu, že nemám celulitidu? Takže kolagen se mnou neudělal nic. Nebo jako mám celulitidu, když si vší silou zmáčknu stehna, tak tam něco vyleze. A když zatnu zadkové svaly, tak na levé půlce se mi ukáže pět ďolíků a na pravé dva ďolíky malé a jeden naprosto obří. Před kolagenem, během kolagenu i po kolagenu, žádná změna. A oficiálně celulitidu nemám, a jestli někdo bude chtít vidět ďolíky, tak všechno popřu a ta čísla taky nesouhlasí!

Prý to zlepšuje vlasy a nehty. No jako víte co, když vlasy máte boží a vlastně spíš chcete, aby už přestaly růst, tak kolagen na tom nic nezmění. To samé s nehty, já vlastně netuším, co to je mít problém s nehty. Jo taková nehtová kůžička, tam je vždycky co řešit, mi roste stejně rychle jak vlasy a nehty, často ji mám přerostlou, suchou a dělají se mi záděrky. Ale tam zase kolagen nic nevyřešil. Jsem se o to musela postarat zase sama a bez manikúry ani ránu.



Působí to prý na spoustu dalších věcí, ale já fakt nemůžu nic potvrdit ani vyvrátit. Slibovala jsem si od toho hlavně tu krásnou pleť a zhojení jizvy. Ani jednoho jsem se nedočkala. Na druhou stranu jsem se ale krásné pleti nikdy nedočkala od žádného jiného doplňku stravy. A že kdysi jsem jich vyzkoušela kvanta. Jediný, co účinkuje, je rybí olej a béčko komplex. Béčko komplex, když jím pravidelně a ve větším množství, tak mám neuvěřitelně hladkou a jemnou pleť, skoro bez pupínků. Ale taky ji mám červenou, přecitlivělou a na pohled fakt flekatou. Takže béčko prostě nevydržím brát dlouho a pravidelně. Nepravidelně a málo zase nemá žádné účinky. Rybí olej mi pomáhá předcházet podkožním bolákům docela úspěšně už pár let. Ale má strašně pomalé účinky, to na mě začalo fungovat až asi po třech měsících. Možná bych i kolagen měla brát tři měsíce a pak se uvidí... ale nevím, zas tak moc motivovaná na to nejsem, když jsem doteď neviděla výsledky a když to stojí, co to stojí.

Na závěr chci ještě podotknout jednu věc. A je to opravdu individuální, takže všem ostatním samozřejmě věřím, že to nemá chuť. Ale já v tom chuť cítila, chutná to jako rostlinná celulóza, takové to, co z toho vyrábí tobolky. Nebo jako želatina, co se z ní vyrábí tobolky. Prostě kdybyste vzali třeba kapsli rybího oleje, propíchli a vymáčkli, tak zbude jen ten obal a přesně tak mi chutnal kolagen ve vodě. Není to nic nepříjemného, ale ráda bych podotkla, že já tam tedy chuť cítím. Vlastně ještě druhá věc. Nikdy ale opravdu nikdy nesypte kolagen do vody, dělá to nepěkné věci. Takže dodržujte doporučený způsob přípravy: nasypat do suché skleničky, to suché je důležité, přilít vodu, zamíchat a vypít.

12 komentářů:

  1. taky jsem jedno balení využívala...a nic, nic, nic...možná by to chtělo užívat dýl, aby byly vidět nějaké výsledky, ale už se mi nechtělo do toho dál investovat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. si právě taky říkám, že třeba po třech měsících (po třech balení po tisícovce) by to třeba něco dělalo. ale nemám na to nervy... protože to bych pak nadávala.

      Vymazat
  2. Akurát dnes som si hovorila aká je škoda, že si kolagén nikdy neskúšala/nepísala o ňom :D Cez vianoce som si objednala rovno 2 balenia, pretože ma znovu začalo nehorázne bolieť koleno (pravidelne sa mi to vracia už viac ako 6 rokov, doktori netušia čo s tým), do toho som minulý týždeň nepekne spadla a udrela si obe - modriny ako svet a ďalšia bolesť. Ešte nie som ani v polke balenia, ale zatiaľ nič nepozorujem - zrýchlenie hojenia, menšiu bolesť, celulitídu nemám tak ako tak, pleť vyzerá rovnako, možno je skôr viac reaktívna. A pachuť to definitívne má po tobolkách/želatíne, mne to ešte trochu pripomína ryby, aj napriek tomu, že oficiálne to nemá mať žiadnu chuť. Pripravujem ako mi to vyjde - buď do suchého pohára alebo rovno do vody a rozmiešať, za pár minút sa to krásne rozpustí tak či tak. Prajem skoré uzdravenie a kopec nerozbitej kozmetiky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem to právě nemohla sypat do vody. pokaždé mi to zcuckovalo a nerozpustilo se to celé. navíc při míchání lžičkou to tu lžičku obalilo takovým slizem. no prostě jsem to neuměla a musela jsem dávat do suché skleničky... což mě ale dost jakože štvalo každý večer hledat suchou skleničku, případně rovnou si brát čistou skleničku, když už tam jednu mám ale mokrou... zbytečné plýtvání nádobím prostě. jinak jsem ráda, že ještě někdo tam cítí tu chuť, jsem si už připadala fakt divná. a jsem zvědavá, jestli to bude mít na tebe nějaký účinek.

      Vymazat
    2. ja to zapíjam po raňajkách, pripravujem pred nimi takže sa to stále stihne rozpustiť - moja logika je taká, že je to proste hydrolyzovaný kolagén a v tej vode sa jednoducho rozpustiť MUSÍ, lyžičku väčšinou nechávam práve v pohári celý čas, občas ostane nejaká pena ale inak OK. Občas večer napustím vodu aby stihla odstáť, občas zabudnem a preto mi je jedno poradie v akom to tam dávam. V iných recenziách bolo vždy ako sa to krásne rozpúšťa hneď, ale u mňa to trvá pár minút kým to znova spriehľadnie. Dám vedieť keď doberiem druhé balenie (cca o 2-3mesiace) - prvý mesiac každý deň, potom už len obdeň (tak je to odporúčané na ofiko stránkach).

      Vymazat
    3. týjo, tak máme asi jinou vodu, nebo nevím, nebo to možná špatně sypu? jsem to nechávala odstát klidně půl hodiny a prostě ten sliz tam zůstal. někdo mi to vysvětlil, že jak je to hydrolyzovaný, tak to rychle nasaje vodu a jak se to tam sype, tak se to spojí k sobě a všechno nestihne nasát vodu a už to zůstane slepený. ale když se voda lije do toho, tak ona to vlastně rovnou rozmíchá, ještě než se vsákne, takže se to neslepí. ale asi je to blbost a prostě to jen neumím.

      Vymazat
    4. no ja sypem a popritom miešam ... možno v tom je ten trik? Nie všetko naraz. Napríklad u psyllia (netuším čo je v odporúčaní) to robím zásadne takto, pretože pri priliatí vody sa to nalepí na spodok a steny, práve preto ako rýchlo nasáva vodu. To isté u MSM aby to nezostalo na spodku.

      Vymazat
    5. aha, no já nejdřív nasypu a pak teprve míchám. tak možná to je tím? ale dneska jsem otevřela ten jiný kolagen a ten se mi rozpouští mnohem ale fakt mnohem líp. jinak psylium jsem nezkoušela, ale MSM se mi rozpouští úplně bez problémů, tam mi nikdy nic nezůstalo. hele ale možná je to třeba i kvalitou vody, tvrdá měkká, s minerálama... a víc mě už moc nenapadá.

      Vymazat
    6. Jdu přispět se svou "míchací" zkušeností :-) tak tedy - u nás doma to samé, co Ty, Trb. Zaboha mi to nešlo rozmíchat, všude cucky, obalená lžička. Byla jsem z toho na nervy. Nakonec jsem to řešila vysypáním sáčku do malé štamprlky a zalitím vodou a pokud možno rychlým vypitím, než se prášek nabalí na skleničku pomalu i zvenku.
      Jenže! Pak jsem dávala další balení na zkoušku mamce a ejhle! Normálně vysypala sáček do sklenky s vodou a ten se během několika vteřin beze zbytku rozpustil. Nechápu. Asi máme doma fakt vodu akorát tak na betonování... :-) Anebo je to jiná várka kolagenu...?
      Bebe

      Vymazat
  3. Taky jsem měla jedno balení, slibovala jsem si od toho zlepšení nehtů a nestalo se vůbec nic :( a investovat dál se mi už prostě nechce...

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem si právě vždycky myslela, že jíst kolagenové doplňky je blbost, protože kolagen se v žaludku rozloží a nikam dál do těla se nedostane.... ale nejsem odborník a nevyznám se v tom, tak nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele, tak to fakt nevím, ale přijde mi, že kolagen je tak profláklý, že minimálně na kosti by to snad mělo pomoct, jakože to doporučují doktoři a jsou na to snad i nějaké studie??? ale možná se pletu.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...