čtvrtek 12. července 2012

Skin Food: Peach Sake Toner

* koupené za moje vlastní peníze, myslím, že asi na eBay

Když se mě zeptáte, tak budu muset přiznat, že v tom mám dost hokej. A pak se zeptáte ještě jednou a já vám ještě přiznám, že toner asi nepovažuji za esenciální součást péče o pleť. Tak jsem si to alespoň myslela, ovšem moje anabáze s ucpanými póry kolem začátku roku mě přesvědčila o opaku. Bylo tam určitě hodně vlivů, které se na mně podepsaly, a jedním z nich byla absence toneru. Jeden mi totiž došel a další jsem si zatím neobjednala, tak jsem asi tři měsíce pomaloučku polehoučku, hlavně se s tím rozhodnutím neunáhlit, vybírala toner. No a pak jsem zjistila, že mám mnohonásobně více černých teček než je obvyklé a že za to možná může i ten chybějící toner. A koho zajímá jen ta recenze, ten hbitě přeskočí na poslední odstavec právě teď a nazdar bazar... já vás varovala.

Zrovna o tonerech, pleťových vodách, micelárních vodách a tak pluje internetem spousta zaručených článků vysvětlujících, co je na co, jak se to pozná a jak to použít. Ve výsledku ovšem každý článek tvrdí něco jiného, někdo do toho míchá ještě obsah alkoholu, někdo rozlišuje toner a tonikum (což tedy jsem dodnes nepochopila, v čem je ten rozdíl - však říkám, že v tom mám hokej) a občas se objeví názor, že je to stejně všechno na jedno brdo a je jedno, kdy co použít. A tak jsem se rozhodla do toho všeho zmatku přinést ještě větší zmatek, nedělám si iluze, že právě moje pojetí je to správné, to asi ne... ale stejně, já to chápu asi takto:


Existují tři různé druhy těchto vod ve flašce, každá se aplikuje vatovým tampónkem a každá je určená na něco jiného.

(1) Toner je určený pro tonizaci pleti. Teď jako, co to vlastně je tonizace... těžko říct, nejčastěji se uvádí, že toner připravuje pleť na aplikaci krému a poté makeupu. Nejdůležitější (přípravnou) funkcí je právě stažení pórů, které jsou po předchozím čistění (v mém případě umytí čistícím gelem a teplou vodou) otevřené. Trošku je to divné v tom, že proč uzavírat póry a pak teprve dávat krém, ale asi to tak má být, rozhodně je mnohem lepší makeup dávat na póry uzavřené než otevřené, v tom se asi shodneme. Tím nejjednodušším a nejlevnějším přírodním tonerem je studená až ledová voda, která póry taky celkem dobře uzavře. Ale berme to tak, že všechny průmyslově vyráběné tonery mají nejspíš ještě něco víc než obyčejná voda a dost často je to alkohol, který ty póry má i čistit.

(2) Pleťová voda je určená na dočistění pleti. Nejčastěji se pleťová voda používá ve spojení s čistícím mlékem při večerním odlíčení, ale je pravda, že tento postup mi přijde značně retro devadesátkový nebo i starší. Pleťové vody se opět aplikují tampónem a jejich užití mně osobně přijde značně nadbytečné, protože pleť dočisťuji nějakým tím mycím prostředkem ve večerní sprše. Stejně... bez vody (té normální tekoucí, ne pleťové) není té správné čistoty.

(3) Micelární vody jsou stejně jako vody pleťové určené k odstranění nečistot z pleti. Nejsem si úplně jistá, jaké jsou v tom přesně a všechny rozdíly, ale micelárka je určitě účinější, žádná z pleťových vod mě nikdy nedokázala odlíčit. Micelárka především totiž obsahuje tzv. micely (proto micelárka), což jsou miniaturní částice, které na sebe váží nečistoty. Většina micelárek je velmi účinných při odlíčení a dokáží vás zbavit i očního makeupu a řasenky. Hlavním rozdílem oproti pleťovým vodám je absence alkoholu, spousta pleťových vod alkohol obsahuje (což je zvláštní, protože pak by to nejspíš měl být správným značením spíš toner, alkohol je zodpovědný právě za stahování pórů, ale tak budiž), a tak můžou pleť vysušovat. Oproti tomu micelární voda by měla být bez alkoholu, je použitelná na cokoliv, nedráždí a nevysušuje pleť, navíc představuje určitou alternativu pro osoby, které ze zdravotních a jiných důvodů nechtějí nebo by neměli používat obyčejnou vodu při mytí (miminka, atopici, ekzemici a podobně).


A teď se dostávám k jádru všech dezinformací, které mě osobně matou. Třeba značení různých výrobců mi přijde nekonzistentní, například takové odličovací tonikum je podle mě už z podstaty naprostá blbost, ale zase bůhví, jak a co to výrobce v těch trubkách namíchal. Stejně tak pleťová voda s alkoholem je podle mě spíš tonikum než pleťová voda, ale já tomu přece vůbec nerozumím, tak co žvatlám. Hodně lidí používá a doporučuje micelární vodu jako ranní tonikum, prý pro čistotu a svěží pocit. Dá se to na tampónek, aplikuje se na pleť a připravena-ke-startu-teď. Tonik - pleťová voda - micely však na tom až tak nezáleží. Pleti na tom ale záleží, tonikum stáhne póry, pleťová voda a micely stáhnou nečistoty. Víte, jak aplikují toner v Asii? Nalijí si trošku té vody do dlaní, přitisknou dlaně k sobě a mokrými dlaněmi toner aplikují na obličej, toner se vsákne do pleti, stáhne póry a až uschne, může se dávat sérum nebo krém. Teď si představte, že toto uděláte s micelární vodou - výsledek nulový, micely navážou nečistoty a zůstanou na pleti. To je pro mě hlavní rozdíl mezi micelární vodou a tonikem, možná, že vaše pleť to nepozná, ale mojí pleti (nacházející se v období náchylnosti až úchylnosti k ucpaným pórům) micelárka aplikovaná ráno před krémem a makeupem ničím nepomohla a nakonec mi nezbylo nic jiného než si objednat ten opravdový a opravdu tonizující toner...

Broskvové tonikum od Skin Food je příjemné, krásně voní jako broskev. Ta lahvička je skleněná a brutálně těžká, obsah je docela malý 135 ml. Designově to odpovídá Skin Food vizi, řada Peach by měla být vhodná pro rozšířené póry a právě toto tonikum je pověstné tím, že opravdu póry stahuje. A tak asi ano, moje pleť se používáním určitě postupně lepšila a černých teček ubývalo, až právě teď nemám skoro žádné. Proti tvorbě akné jako takového to ovšem moc nezabralo a nějaký ten pupínek se mi prostě dělá dál pravidelně a bez omezení. Tonikum obsahuje alkohol a ten je docela výrazně cítit, jak v parfemaci, tak na pleti, kde občas štípe. Tonikum mě naštěstí nevysušovalo (nemám suchou pleť). Celkově hodnotím zážitek s Peach Sake Toner jako příjemný, ovšem znovu si ho nekoupím, zas až taková sláva to nebyla a stálo to snad deset liber, což mi přijde docela dost za pouhý toner...


42 komentářů:

  1. Vidět tohle doma, tak bych to vypila, vypadá to jak nějaký alkoholický nápoj a ne jako kosmetika :))

    Jinak pleťové vody/tonika nepoužívám a nechybí mi. Vždycky jsem striktně dodržovala 3 kroky - gel - voda - krém, ale potom, co jsem vynechala pleťovku, tak se mi pleť více dala dokupy a neleskne se tolik.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo to jsem si přesně taky řekla, když mi to přišlo domů. to vypadá jak lahvová třetinka.

      já myslím, že tobě vadil asi alkohol v těch vodách a proto si se hodně mastila (tedy jen můj osobní dost možná dost špatný názor). ale je pravda, že pokud nemáš problém s těmi póry jako já, tak je toner asi nadbytečný a tak jako navíc.

      Vymazat
    2. Tak s tím souhlasím. Většinou nepoužívám ani krémy (maximálně na dovolený něco se SPF), normálně se odlíčím mlékem (zvyk, nemám potřebu pátrat po něčem lepším) a stačí mi to. Pokud bych se na svou pleť pokusila zaútočit čímkoli, v čem byl alkohol, nebylo by to dobrý. Naposledy v šestnácti jsem se mohla snažit dát si pleť do pořádku tak brutální cestou. Sem tam se mi pupínek udělá ještě i dneska, rozšířený póry na sobě sice taky vidím, ale většinou nechám pleť, aby se dala prostě do pořádku. Zdá se mi, že po dvacítce už moje pleť přestala snášet tak ochotně různý kosmetický experimenty.
      Odličovací tonikum=funkce čistit a stahovat póry, myslel výrobce, tipovala bych. Ale jestli bych si něčím, v čem je alkohol, chtěla odličovat oči, to asi sotva, spíše prostě stáhnout make-up, což možná pro někoho, kdo má mastnou, problematickou pleť, rozšířené póry. S tou micelárkou mi to připadá logický tak, jak to říkáš, použít ji ráno k dočištění potu nebo zbytku něčeho, pokud je někdo zvyklý na nějaké noční přípravky, rozhodně ne pošplíchat a nechat, to na té kůži logicky musí ulpět. (Polít si obličej vodou z kohoutku ovšem dle mě taky způsobí ráno svěží pocit...)

      Vymazat
  2. Pleťová voda-tonikum-micelárka..nikdy jsem nepochopila naprosto jasně návaznost jejich použití během mytí..dokonce mi jedna slečna od Sisley říkala, že by se micelárka neměla používat vůbec, že ty nečistoty spíš zatlačuje do pleti...a ani po článku mi to není jasné :))))

    Jinak jsem se zase pobavila...články máš čím dál vtipnější :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt jo? a já mám pocit, že ty články plodím v potu a krvi nemastné neslané. tak to tedy moc děkuji.

      a jsem tedy ráda, že nejsem jediná, kdo v tom má bordel.

      Vymazat
  3. :D hehe, dobry clanok, velmi uzitocne info, myslim, ze chaos v tom ma asi kazdy...:-D a ked sa k tomu pridaju veci ako 'ruzova voda' a milion typov odlicovacov, tak to uz je uplny mismas :-) Vdaka!

    VeVe
    imperfectwonderland.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v odličovačích mi ten zmatek ani nevadí, protože všechny jsou určené k tomu stejnému. taky děkuji a jsem ráda, že se článek líbil.

      Vymazat
  4. tak ja som používala odličovacie mlieko a čistú vodu. teraz používam micelárku a čistú vodu a stačí mi to. pleť nemám problémovú, občas čierne bodky a občas pupienok, ale nič obrovské (: som za to rada. krém tiež nepoužívam vždy aj keď by som asi mala O:) a raz za týždeň použijem píling.. mojej pleti to zatiaľ nerobí problémy tak snáď ani nezačne :D

    OdpovědětVymazat
  5. Už několikrát jsem na něj koukala, ale nikdy jsem si ho nekoupila, protože toner nepoužívám. Večer micelárku, ráno pleťovou vodu - pro toner nebylo místo. Ale když tys to s těmi póry tak podala, že mám teď hrozný pocit, že svou pleť vyloženě týrám a zanedbávám! Plán na víkend zní: najít a koupit vhodný toner!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ha, mám stejný plán, protože toto už dochází. a zrovna na ty skin food taky koukám pořád, oni mají ty lahvičky tak zajímavě řešené, že to tomu toneru přidává velikou hodnotu, protože toner je jinak neskutečně nudná kosmetika.

      Vymazat
    2. vienettka, nedopustila si sa žiadnej chyby - toner nie je potrebný.....tak ako to používaš je OK....nakoniec,pokiaľ by si robila dáku chybu, tak by Ti už tvoja pleť dala vedieť
      Eva

      Vymazat
  6. ale design je parádny :) ja osobne mám v tých výrazoch tiež chaos, jediné čo teda chápem, je tá micelárka, ale inak nula bodov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak design je super, to žádná a vlastně to byl důvod, proč jsem si to koupila.

      Vymazat
  7. A pak jsou tu, spolu s vodami růžovými, ještě vody květové - třeba od Nobilis, a ty s jinými pleťovými nemají výrobou ani vůní (dá-li se to tak nazvat) nic společného :-). Jojo, je to chaos, rozdíl mezi pleťovou vodou a tonerem chápu jen v použití alkoholu vpodstatě, když je ho snad do 10%, neměl by toner vysušovat, četla jsem onehdá u Hádka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já bych tedy intuitivně zařadila růžové a květinové vody mezi pleťové vody, ani ne tak kvůli výrobě, ale kvůli účinkům na pleť, protože jsou podle popisu většinou určené k dočištění a osvěžení pleti. týjo, ale možná se pletu a třeba i tonizují? ale zase zrovna včera jsem koukala a u hádků rozlišují pleťovou vodu a pleťové tonikum a u nobilis mají za květinovou vodu a pleťovou vodu. tak... a teď si vyberte.

      Vymazat
  8. Myslím, že jsi to vysvělila skvěle :) Článek se mi moc líbí. Noo a lahvička je nádherná :)

    OdpovědětVymazat
  9. tak ja som rozhodne za používanie pleťovej vody alebo micelárky, podľa toho, akú pleť máme....a musím konštatovať, že práve vďaka používaniu týchto prípravkov je moja pleť zdravá a svieža....ja si bez týchto vecí nedokážem predstaviť deň,pokiaľ si zabudnem moju pleť.vodu napr. pri cestovaní, necítim sa dobre.....pleť nielenže osvieži ale aj vyčistí resp. dočistí.....úplne iný pocit mám ale z požívania odličovacích mliek - že na pleti vlastne tie všetky ingredencie po makeupe len rozlíčia....takže zhrnuté - rozhodne považujem pleťovú vodu , micelárku či tonikum za číslo 1 v starostlivosti o pleť.....moja pleť a môj vek sú toho dôkazom.....
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já třeba večer nepoužívám ani jedno, většinou odličuji olejem, umývám ve sprše a rovnou mažu, a nechybí mi to. pocitově. pleť se mi zlepšila, když jsem tonikum přidala ráno, možná bych ho měla přidat i večer, ale přijde mi to jako krok na víc. ovšem už jsem se poučila a nepovažuji toner za nadbytečnost. jinak mi přijde, že pleťová voda a micelárka jsou skvěle nahraditelné. (tedy na cestování je to pohodlné a praktické to jo, ale v normálních podmínkách se bez nich obejdu.)

      Vymazat
  10. Oh wow, thanks for posting this, I never knew that skin food has this product before. I should go to the store and try it someday. Love your blog! I'm following you now (:

    Visit my blog when you have a time, and you can follow me if you like my post too. Keep contact!
    Stéph❀nie's Notebook

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem si nejdřív myslela, že jsi se dala na pití. Vypadá to fakt nádherně. Taky jsem v poslední době tonizaci vynechávala a používala jenom micelárku. No dopadla jsem asi jako ty :D.

    OdpovědětVymazat
  12. Ježiši, já si ho snad koupím jenom kvůli té úžasné lahvičce. Jinak mi nic s alkoholem nesmí na pleť, do 5 minut se blyštím jak psí kulky. Ale ta lahvička...achjo :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Já třeba vůbec nechápu, jak taková micelárka funguje....pleťový vody nevedu a ráno používám buď jen ledovou vodu, nebo právě micelárku...že bych si koupila nějakej toner? :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli jsi už vyzkoušela Růžovou vodu od Purity vision. Mají ji už konečně v DM. Moc by mě Tvůj názor zajímal. Já jsem velmi spokojená.
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na růžové vody moc nejsem, takže ozkoušené nemám. a hlavně, co mám vyzkoušené květinové a růžové vody, tak mi všechny přišly dost podobné, proto většinou nakupuji podle ceny tu nejlevnější. doma mám právě nějakou bulgarska rosa - karlovo (tak nějak se to jmenuje) a ta je celkem vyhovující, jenom mi strašně smrdí.

      no to jsem ti asi moc nepomohla.

      Vymazat
  15. Mě přijde, že v tom mají bordel i výrobci, takže to nakonec asi bude jedno a když to má v sobě alkohol, tak to trochu stahuje pleť. Jinak si nedokážu představit, zě by něco póry otevíralo nebo zavíralo..? Kdyžtak mě někdo poučte jaké mrňavé potvůrky to v těch vodičkách dělají a jak. To ovšem nic nemění na tom, žes to moc hezky popsala a skoro mě i nahlodala pořídit další výrobek, když se je naopak snažím redukovat:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasně, že v tom maj bordel hlavně výrobci... a z toho vznikají všechny další bordely. každý výrobce si to chce nazvat novátorky a děsně cool a dělají v tom jenom zmatky.

      a myslím, že určitě něco póry dokáže otevřít a zavřít. minimálně teplo a zima. a pak je spousta astringentních přírodních nebo chemických složek, které pokožku stahují a zavírají póry.

      jo a hele, jestli nemáš problém se zanesenými póry a černými tečkami, tak podle mě toner až tak moc nepotřebuješ.

      Vymazat
  16. Chcela som tolko toho povedat, ale uz nevladzem :D Poviem len jedno, mam problematicku plet a bez tonera si zivot neviem predstavit. Mam dve micelarne vody a najprv som sa tesila... Ooo , ako to rychlo odlicujeeee... Nie ako s pletovym mliekom. Potom som si po urcitej dobre vsimla, ze akosi... to neodlicuje celkom a pory su aj po viacnasobnom ocisteni stale zanesene. Zacala som mat problemy opatovne. Ked som naniesla toner na plet, tak som mala velmi vela mejkapu na tampone, aj ked som niekolkonasobne plet micelarkou cistila. Proste mne micelarka nestaci, potrebujem klasicky odlicovac oci a pletove mlieko, ktore plet hydratuje a dobre odlici. Micelarka mi jednoducho nestacila a plet sa mi po nej viac mastila, kedze nedostala svoju davku hydratacie. Takze kvoli mojej problematickej pokozke jednoznacne toner ANO.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně to si myslím taky... micelárka je dobrá na odlíčení, ale vůbec nečistí pleť, nečistí póry a hlavně to není náhražka za tonikum. věřím tomu, že pro nějakou bezproblémovou pleť, která netrpí na akné a černé tečky, je to vlastně jedno, jestli micelárka nebo tonikum, vypadá to stejně, používá se to stejně, tak nejspíš to i to samé dělá. ale problematická pleť to většinou pozná, právě tím, že se začnou zanášet póry jako ty moje před půl rokem, kdy jsem si myslela, že micelárka mi stačí.

      Vymazat
    2. Tak prestávam tu rozumieť , dámy - predsa micelárky existujú na rôzne druhy pleti - trebars Bioderma - tá krásne modrá je na mastnejšiu pleť, tá čito biela na citlivú pleť.....takže aj micelárku si každá vyberie podľa potreby....a nemôžem súhlasiť s tým,že micelárka nečistí - mám úplne opačnú skúsenosť.....čistí a dôkladne....ale nie je určená na odstránenie problémov - teda nelieči napr.zanesené póry a pod.Ja požívam už dlhšiu dobu práve obe spomínané, podľa potreby ich striedam a moja pleť je po odlíčení absolútne vyčistená.... a používam na čistenie práve len túto micelárku (čiže nie odličovacie mlieko, nie odličovací gel)..... možno ja to aj tým,že vyrážky,uhry a pod. som mala naposledy pred 30 rokmi....prajem spokojné a pohodové chvíle pri čistení :-)

      Eva

      Vymazat
    3. on je rozdíl a dost často se zaměňuje výraz čistit pleť:
      micelárka čistí = odstraňuje makeup, tedy odličuje, k tomu je určená.
      micelárka nečistí = nedokáže vyčistit (a uzavřít) póry... takže já ráno musím použít tonikum a večer hloubkově čistící gel, protože jinak by se mi moje pleť moc nepoděkovala. a ani ta zelená mi nedokázala póry vyčistit a akné regulovat.

      takže ano, micelárku na odlíčení klidně doporučím, micelárku na čistění pleti nedoporučuji, jedině snad neproblematické pleti, která ten rozdíl stejně nepozná. a přijde mi naprosto zcestné používat micelárku místo tonika, protože každý má jinou funkci (odlíčit x uzavřít póry).

      Vymazat
    4. Ano, predstavte si, ze mam micelarku na problematicku plet od Vichy. A aj tak mi to nepomaha, na cistenie pleti vobec nie, a plet to neodlicuje kvalitne. Nakolko to nie je prva micelarna voda na problematicku plet, ktoru mam, uz tomu nebudem davat sancu. A dakujem za pomoc, Trb :)

      Vymazat
    5. Milá Bajtika - ak znamená čistenie pleti absolútne čistý tampón po použití, to znamená že najprv všetko vyčistím jedným a následne použijem nový, ktorý je po pretrtí pleti úplne čistý - tak na čistenie pleti si neviem a ani nepotrebujem nič iné okrem Biodermy micelárky predstaviť.... a taktiež je favoritom mojej nevestičky-25 ročnej,ktorá má mastnejšiu problematickejšiu pleť a nič iné nepotrebuje a jej pleť je pekná a vyčistená.
      Takže u nás ano,ano,ano.....
      Je to všetko o druhu pleti a nie o zamieňaní pojmov.
      Nakoniec - moja 50 ročná pleť je toho dôkazom....
      ďakujem za odozvu a želám pekné leto a správny výber
      Eva

      Vymazat
    6. já tedy nesouhlasím. samozřejmě záleží na typu pleti a pokud má někdo pěknou pleť, netrpí na ucpané póry a podobně... tak rozdíl asi nepozná. ale já to fakt poznám. a bioderma póry nevyčistí, což toto tonikum zvládlo. podle mě totiž čistý tampón po použití znamená, že je pleť čistá, ale také může znamenat, že prostě tu špínu z póru bioderma vytáhnout nezvládne. můj názor - moje zkušenost - moje pleť - biodermu můžu použít místo tonika pouze krátkodobě bez následků, dlouhodobě nedostatek čistých pórů prostě poznám. a já se fakt nechci hádat, protože každá pleť má jiné potřeby a jinou zkušenost, takže pokud tobě něco vyhovuje, dost těžko ti vnutím něco jiného, že ano. ale stejně je rozdíl mezi čištěním venkovním (=odlíčením) a hloubkovým (vyčištění pórů a uzavření), což prostě bioderma u mě nezvládá...

      Vymazat
    7. No a za seba poviem asi len tolko - mala som presne tuto modru Biodermu na problematicku plet v mladsom veku a po dvoch tyzdnoch jej pouzivania bez tonika aj namiesto pletovej vody sa mi zacali opatovne vyhadzovat vyrazky a velmi sa zapalovali. Nechceli sa liecit, takze som ju potom vyhodila. A plet sa mi dokopy potom dostavala dlho. Ano, celu som ju vyhodila po 2 rokoch statia v kupelni. Takze ano, asi vieme, co nasa plet potrebuje - zjavne nam to sama hovori :)

      Vymazat
  17. Chcela by som poprosiť resp. dať typ - na kozmetiku v ktorej sú použité včelie produkty (včelia materská kašička, med, propolis a pod)....o ktorých liečivých účinkoch je už dávno známe.....či by ste nemala záujem o porovnanie dákych produktov tejto skupiny prírodnej kozmetiky
    ďakujem
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. včelí kosmetiku vyrábí pleva: http://www.pleva.cz/

      jinak nemám moc se včelí kosmetikou zkušenosti, takže porovnávat produkty asi nezvládnu...

      Vymazat
  18. Kruci já si říkala, že by post o slivovici? :-D


    Follow your, krásný a uřitečný blog.. :)

    Ráda bych tě pozvala k sobě.. :) http://elizabethlore.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  19. článek jsem přečetla 4x, komentáře 2x a jsem nahlodaná ke koupi toneru.
    Ale jakou značku? Do Skin Food se mi nechce,nechci nic s alkoholem.Takže Raw Gaia? Nebo ...
    Našla jsem toniky od korejské kosmetiky Charmzone
    http://www.charming.cz/eshop/zbozi/203-charmzone-deage-fresh-refresher-adstringentni-tonizacni-voda.html?_fid=b3c9
    Charmozone je chválená kosmetika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já ti fakt nevím, tento mi už došel a už tři týdny vybírám, jaké si nové koupím. rozhodla jsem se, že si koupím od lumene to s vit.c... ale zatím jsem neměla cestu kolem fann a nikdy jinde jsem na lumene nenarazila. takže nemám nic. teď dostanu jakési na bázi bachových esencí k recenzi, i když to asi není toner ale pleťová voda... no a možná mi to bude stačit, když tak se vrátím k tomu původnímu plánu lumene.

      charmzone jsem nikdy nezkoušela, takže nemůžu poreferovat. a myslím (podle popisu) ani ta raw gaia není vyloženě toner... vypadá to, že asi moc neporadím.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...