středa 14. prosince 2011

Raw Gaia: Shikakai Hair Wash

* z moješminky.cz, děkuji

Dneska to vezmu trošku (hodně) ze široka, pokud na mě nemáte náladu, čas a prostor, tak si to nějak vyřešte. Třeba tím, že přeskočíte první polovinu a budete se věnovat až závěru článku.

Už jsem nastínila, že vlasy mě až tak moc neberou. Silikony neřeším, šampóny nekupuji ve velkém a největší prioritou je pro mě čistota. Výživa, uhlazení, lesk a cojávímcoještěbychmělaušampónůřešit mě nezajímá. Šampóny si kupuji podle stupně originality, zajímavosti a nevšednosti použití. Takže chápejte, nějaký Garnier nebo Loreal z drogérie si na mě nepřijde. A tak jsem poslední tři roky zakotvila u šampuků Lush, které voní, jsou tuhé, dobře se skladují, vydrží věčnost (takže nejsou ani moc drahé) a hlavně kvalitně mi vlasy umyjí. No jo, ale i to nejlepší z nejlepšího se omrzí, z šampuků jsem vyzkoušela snad už všechny příchutě (minimálně všechny, co mě zaujaly), sranda nějak vyprchala mezi bublinkami, takže by to chtělo změnu. A tady začíná má cesta plná problémů.

Lush, Dr.Peppermint z retra - Lush, Reincarnate - Yves Rocher


Systematicky prvním logickým krokem bylo vyzkoušet tuhý šampón Lush: Reincarnate, Blonde a ještě jsem měla v plánu Gentle Lentil, ale nakonec jsem od toho upustila. Protože tyto tuhé šampóny vůbec nemyjí a taky hlavně vůbec nemydlí. Chtělo by se mi říct, to je proto, že neobsahují SLS (Sodium Lauryl Sulfate), což je dobrá vlastnost. Jenomže oni ho obsahují, takže to nechápu. No prostě bylo na čase se posunout dále a opustit osvědčené vody Lush.

A hledala jsem ve vodách Heartsy. Prvním nákupem byl tuhý šampón od Lana Bella. A tímto se hluboce omlouvám Lushi, že jsem o něm pochybovala. Protože šampón Lana Bella mydlí a myje ještě hůř. Vlastně troufnu si říct, že tento šampón moje vlasy špiní. Sice krásně voní (jako pomeranče a tak vánočně), má úžasnou hnědou barvu, ale k čemu to, když po použití mám vlasy mastné jak babiččiny palačinky. Říkala jsem si, že tedy vlasy umyji normálním šampónem a pak teprve tímto, doufala jsem tak v kondicionérový a provoňující efekt a spletla jsem se hodně, protože výsledkem byly opět pouze mastné palačinkové vlasy.

A tak jsem to vzdala a při akci zakoupila u Yves Rocher šampón proti padání vlasů. Protože jako vlasů není nikdy dost, že ano. Tradiční tekutý šampón... řeklo by se: non problemos. A teď jako nevím, jestli jsem náhodou něco nepromeškala a nejsou v kurzu mastné a špinavé vlasy. Protože ani tento šampón moje vlasy nedokáže umýt. Stále mi přišly mastné a navíc takové matné. Sice tedy přiznávám, že mi vlasy přestaly padat (asi o polovinu). Jenže co s tím, když mám pořád mastnotu od ucha k uchu. Takže ve výsledku jsem toho šampónu používala strašně moc na jedno umytí (celá lahvička mi stačila asi na deset akcí) a stejně mi to nepomohlo.

Lana Bella, šampónová kostka pomerančová - Boo Boo, gentle wash - Beija-Flor Naurals, mýdlo na vlasy brusinkové


Mezitím samozřejmě přicházely okamžiky, kdy jsem to vzdávala a chodila šampón krást dětem. A ten mimochodem velmi doporučuji, protože umývá opravdu dobře. Jen mi trošku vadí ta vůně. Voní mi jako obilí. Jako teď jsem za těžkou frajerku, protože nevím, jak voní obilí, jen jsem si přečetla, že šampón obsahuje výtažky z ovsa a něco v tom šampónu voní, ale šampón to není. Takže indukcí jsem došla k tomu, že takto voní obilí.

A pak se začalo pomalu blýskat na lepší časy. A opět přes Heartsy jsem nakoupila tuhý šampón od Beija-Flor Naturals (měla jsem brusinkový). Ten šampón je skvělý. Tmavě červená barva mi projasnila koupelnu, ostrá kořeněná vůně provoněla byt, lehká pěna zpříjemnila nutnou očistu. Bingo... konečně jsem to našla. Tuhý přírodní šampón, který ví, jak umýt vlasy. No co myslíte... spletla jsem se. Problém nastal, když jsem odjela na výlet a přibalila si do kufříku pouze tento šampón. Výlet trval týden, což znamená třikrát si umýt hlavu. Při prvním mytí pohoda. Při druhém mytí se mi něco nezdálo a mé obavy se potvrdily druhý den ráno, když jsem měla vlasy mastné až na záda. Následovala mytí číslo tři... čtyři... pět... a tak dále, až jsem spotřebovala polovinu té kostky a stejně výsledkem byly pouze vlasy stále více mastné a stále více špinavé. Nepříjemné na dotek a nechtějte vědět, jak vypadal můj hřeben. A tak jsem se pokorně vrátila domů s mastným culíkem a opět ukradla šampón dětem.



Ale nebojte, dopadlo to dobře. Ovšem nevím, kdo by si byl pomyslel, že nejlépe si za celý letošní rok umyji vlasy blátem Shikakai od Raw Gaia? Já tedy rozhodně ne. A hned na začátek (tedy ne na začátek dnešního textu, to už jsem se docela rozepsala, ale na začátek úvodu o tomto šampónu) si ujasněme jednu věc. Je to divné umývat si vlasy blátem. Jakože chce to trošku zvyku a cviku a možná na to vaše rodina nebude připravená.

Tak nejdřív asi k té aplikaci. Na netu jsem si někde načetla, že nejlepší je prášek zalévat vařící vodou. No vyzkoušela jsem vařící i normální jen horkou z kohoutku a oboje fungovalo stejně. Takže voda z kohoutku vám bude stačit, už jen v rámci akce "prakticky a s úsměvem". Pro smíchání opravdu vřele doporučuji nějakou nádobu, v ruce se to dělá špatně. Takže jen nasypete dostatečné množství prášku, zalijete horkou vodou a pořádně smícháte. Doporučuji opravdu míchat důkladně, shikakai prášek má tendence hrudkovatět, ale nebojte, prstíkem se to v pohodě rozmíchá. Vznikne taková kašička-bahno neurčité hnědé mírně do zelena barvy, voní to trošku jako seno, ale takové exotické seno... a znamenejte si, že mně se ta vůně moc líbí. A to bahno si napatláte na mokré vlasy. Pořádně vmasírujete, necháte několik minut působit (já si většinou mezitím čistím zuby), můžete znovu vmasírovat a smyjete. Šampón jsem dávala hlavně na kořínky a pokožku hlavy, do délek se dostaly jen zbytky.



A teď mi je jasný, že všichni čekáte na to, jak ten šampón umývá. A musím říct, že moc dobře. Moje vlasy jsou nejspíš normální, netrápí mě ani mastnota ani suché konečky, prostě taková normálka, vlasy si myji každý třetí den. Překvapivě jsem se s tímto šampónem dostala až na pět dnů s čistými vlasy (já vím, je to nechutné a slibuji, že to nebudu dělat moc často). Ten pocit po umytí shikakai práškem je trošku jiný než u konvenčních šampónů. Přijde mi, že vlasy jako těžknou. Je to trošku zvláštní pocit, jak kdyby byly mastné, ale nejsou, na omak jsou čisté a na počuch jsou voňavé. Jako ono to je v popisu, že shikakai odstraňuje špínu vlasů , ale zanechá přirozenou mastnotu vlasů. Tak to bude asi ono. Přijde mi, že tato vlastnost musí opravdu pěkně vyhovovat suchým a poletujícím vlasům, protože shikakai vlasy lehce zkrotí.

Tak a teď si určitě majitelky mastných vlasů říkají: tak to není nic pro mě. A víte co... já myslím, že je. Aby se neřeklo, podrobila jsem shikakai opravdu zatěžkávací zkoušce a umyla si s ním vlasy po barvení hennou od Lush. No a pokud to nevíte, tak Caca od Lush obsahuje všechna ta možná másla a oleje, což má za následek, že mám mastnou a nechutnou hlavu a musím ji mydlit minimálně třikrát, než je to ke koukání. Shikakai mi stačilo jedno kolo s blátem. Neuvěřitelné. A výsledkem byly opravdu jemné vlasy, jakoby uhlazené a lesklé (no... to má na svědomí asi i ta henna). Krom toho se mi při mytí tímto šampónem mnohem méně mastí vlasy. A jsou opravdu hezké ke koukání i třetí den. A tak myslím, že i mastným vlasům bude shikakai vyhovovat.



Shikakai není objemový šampón. Naštěstí, protože já nesnáším objemové šampóny. Opravdu není mým cílem mít hlavu jako balón. Ale i tak po dvou měsících používání mám pocit, že mám vlasů nějak moc. Přijde mi, jakoby vlasy sílily a taky mi přestaly padat. Výsledkem je překvapivě docela velký objem. Ale ne takový ten klasický, kdy vám kořínky odstávají od pokožky hlavy, ale spíš objem v délkách, kde mám vlasů na tři paruky. A tak nebudu raději tvrdit, že shikakai je to pravé pro jemné vlasy, ale pokud máte pocit, že vlasů máte nějak málo, tak shikaki můžu jen doporučit.

Tak teď mi přijde, že jsem tady vypsala řadu pozitivních vlastností a chtělo by to taky napsat něco špatného. No nevím, těch negativ není tolik. Uznávám, že aplikace a použití je trošku větší opruz. Zas ale pokud jste zvyknuté se barvit hennou, tak to není nic, co by vás mohlo rozházet. Zvláštní je taky vůně shikakai, která nemusí každému sedět. A navíc to bahno vlasy nijak neprovoní. Jo a připravte se na to, že až to budete ve vaně smývat, tak z vás poteče špinavá voda. Naštěstí to není taková ta mastná špína, která pak nejde umýt jen vodou a musíte vydrhnout vanu nějakým tím mistrem Properem, tak to ne, shikakai jen prostě odteče špinavě do odpadu a zbytky prášku snadno spláchnete vodou. Shikakai taky tvrdí, že je dobré použít to před barvením vlasů přírodními barvami, kdy čisté a stabilizované vlasy lépe vstřebávají přírodní barviva a barva vlasů je poté intenzivnější. No nevím, schválně jsem se kvůli tomu barvila tou hennou a nějakých velkých rozdílů v tomto ohledu jsem si nevšimla. Ale zase moje vlasy mi právě teď přijdou opravdu stabilizované. Ať už to znamená cokoliv. Jedno balení toho prášku mi vydrželo asi na dva měsíce, je sice pravda, že jsem nešetřila, ovšem nejlevnější tento šampón není. To jen tak na okraj. A to je asi tak vše. A pokud jste to dočetli až sem pečlivě slovo od slova, tak máte můj veliký obdiv.

31 komentářů:

  1. Tak to je super, že je shikakai dobré. Ale, co já vím, tak se dá sehnat i za polovinu (např. http://www.biooo.cz/praskovy-sampon-shikakai-ayuuri-natural-p-3956.html)
    Sice bez hezkého balení, ale obsah by měl být stejný...
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsi odvážná, že jsi to zkusila. Vypadá to zajímavě:0)
    http://www.curllygirll.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. WOW, hotovy elaborat :))) Takze u mna takto: som vlasovy freak. To znamena, ze na vlasoch si zakladam pomerne velmi. Obcas az privelmi :) Dobry sampon je samozrejme zaklad...s tuhymi velmi dobre skusenosti nemam, mam radsej klasiku: tekute. Naj sampony pre moje vlasy (su huste, hrube a tazke): Yves Rocher sampon s hamamelisom, Klorane s vytazkom z papyru, z drahych samponov mi vacsinou vyhovuju tie od Kerastase a z beznych drogerkovych je fajn Aqua Light od Pantene, akurat ho musim striedat s inym, lebo vlasy trocha presusuje (co zas moze vyhovovat mastnym vlasom) . Z tych viac menej prirodnych samponov ma sklamali Alverde - skusila som viac druhov a zo vsetkych mam lupy :(

    OdpovědětVymazat
  4. Este by som chcela dodat, ze aplikacie samponov v prasku sa netreba bat - ja som dost dlho pouzivala hennu a to je v podstate porovnatelne - sypku zmes zalejes vodou, vytvoris blato a nanasas. Zmyva sa to bez problemov, je z toho trochu bordel vo vani, ale chce to len cvik a cloveku to ani nepride.

    OdpovědětVymazat
  5. zaujimave, urcite ho vyskusam, take veci milujem.
    moje vlasy su kvalitne, huste,bezproblemove, je im jedno, aky sampon, aka maska- to len koli dobremu pocitu pouzivam, kondis ziaden nevlastnim.
    takze si ma navnadila, negativa pre mna nie su negativa, takze idem do toho.
    PS 1 uz sa tesim na recenzium pletovej masky od RG
    PS

    OdpovědětVymazat
  6. vyzera to velmi dobre, skoda tej aplikacie, to by sa mi asi nechcelo sa s tym babrat. umyvam hlavu kazdy den rano, tak to musi byt rychle a pohodlne

    ja som velmi spokojna s tuhym s aloe a shea butter od sofiart z etsy, vyskusala som rozne druhy od nej, ale tento je jednoznacne pre mna naj - robi krasnu kremovu penu a nevysusuje mi hlavu (tie ostatne nepenili tak pekne a vysusovali pokozku hlavy, davala som si potom este aloe gel na hlavu) vonia tak prirodne, vlasy teda neprevonia, ale mne to nevadi. neviem, kolko by mi vlasy vydrzali ciste, lebo hovorim, umyvam si kazdy den, kedze mne sa vlasy dost mastia a ja to neznasam.
    chcem este skusit tie Lush sampuky, ked pises, ze vonaju a umyvaju :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ach, to teda máš trápenia, s tými tvojimi vlasmi... som rada že si nakoniec našla niečo čo ti vyhovuje, vyzerá to veľmi zaujímavo, škoda tej aplikácie, osobne by sa mi s tým nechcelo babrať ale samozrejme to nie je prekážka, ale lenivosť. Inak veľmi pekne napísané, normálne som to s radosťou čítala od začiatku až do konca, vidno že si nad tým strávila veľa času a musím povedať že sa vyplatilo! :)


    GIVEAWAY whatluciadid.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. nikdy som o tom veru nepocula ale vyzera to neskutocne dobre!
    http://biancaprincipessa.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  9. Na tuto recenzi jsem čekala! A po větě: "Přijde mi, že vlasy jako těžknou." jdu hned objednávat, přesně takový pocit miluju. Zatím jsem takový efekt na vlasech měla jen po barvení hennou, což se děje tak jednou za 2-3 měsíce...takže už se moc těším.

    OdpovědětVymazat
  10. tak jo....asi fakt potrebuju neco od znacky raw gaia, prijde mi ze vsude slysim jen samou chvalu!

    OdpovědětVymazat
  11. Recenze je super, přečetla jsem celou, ale ještě si musím v sobě utřepat, jestli je to šampon pro mě nebo ne.

    OdpovědětVymazat
  12. aa, to by sa mi zišlo... kedysi som mala ťažké vlasy, no čo sa s nimi stalo, neviem.. úplne mi lietajú všade okolo tváre akoby som si hlavu šúchala balónom/ sáčkom :D a ten pocit ja neznášam! len by ma zaujímalo, aké je to exotické seno :)

    OdpovědětVymazat
  13. Zaujalo. Dočetla jsem. Bavilo. Ráda bych ho taky vyzkoušela, ale jak se patří...musím v tomto období utrácet za jiné (ráda). Lush už mě omrzel a už nedělá ten WOW efekt...takže meju klidně lídláckym šámponem a jsem spokojená. N.

    OdpovědětVymazat
  14. Teda, to zní skvěle. S vlasama teď celkem bojuju, nevypadají vůbec hezky, padají, tak zkouším, co se dá. Našla jsem to na ebay, jako odbornice - myslíš, že je to to stejný? Nerada bych objednala něco jiného: http://www.ebay.co.uk/itm/100G-SHIKAKAI-POWDER-INDIAN-HERBAL-HAIR-WASH-/360414557873?pt=UK_Health_Beauty_Hair_Care_Shampoo_Conditioner_PP&hash=item53ea61b6b1#ht_2162wt_1139

    OdpovědětVymazat
  15. Páni, máš vůli,já bych na to neměla nervy:)Mě nejvíc zaujal ten šampon pro děti!

    OdpovědětVymazat
  16. Shikakai je super, když má člověk čas se s tím připravovat...přece jen to zabere více času než běžný šampon.
    Akorát ten od Raw Gaia se mi zdá poměrně drahý, já používám značku Ayuuri a Shikakai společně se stejně práškovou Amlou (mé vlasy prostě kondicionér vyžadují) jsou skvělá dvojka.

    OdpovědětVymazat
  17. Sebeironie nebyla nutná, je to vážně zajímavý článek :)

    OdpovědětVymazat
  18. Páni pořádně dlouhý článek! :D Asi v půlce sem se trochu ztratila.. :) ale já vlasovou péči taky nijak moc neřeším a možná chyba, teď s nima mám celkem trable.. :(

    OdpovědětVymazat
  19. děkuji všem moc za komentáře.

    hanka: no vidíš, to jsem nevěděla.

    ps: tak si počkej a recenze na čokoládu se taky dočkáš.

    jana šamalík: tak sofiart z etsy? no rozmyslím se to.

    nina: no exotické seno je takové prostě jako seno, ale vlastně to není seno. to jsem to vysvětlila, co...

    alusha: vypadá to, že to bude to samý. když tak raw gaia prodává i v anglii.

    rosaroja: amlu jsem ještě nezkoušela.

    skodulka: to se nedivím, že jsi se ztratila. já se taky ztratila.

    OdpovědětVymazat
  20. Za to shakakai som rada! Pouzivala som dlho henu, nie na farbenie ale ako taku vyzivu raz do mesiaca.. a na toto som bola zvedava :-)
    takze yes! urcite si ho zozeniem..

    GIVEAWAY Rimmel Lipstick by Kate

    OdpovědětVymazat
  21. Moc pěkná recenze, inspirovala jsi mě.
    Možná že Shikakai někdy přistane u mě na poličce ;-)

    OdpovědětVymazat
  22. hmm ja som asi nejak sto rokov za opicami, ked som ani nevedela, ze nejake tuhe sampony existuju :D....a to blato :-O ale ako si ho opisala presne pre mna akoby bolo..noo porozmyslam :)

    OdpovědětVymazat
  23. Shikakai jsem zkoušela. Mám jemné a rychle se mastící vlasy a moc mi nevyhovuje. Vlasy jsou po něm zplihlé. Chystám se ještě vyzkoušet lávovou zem.

    OdpovědětVymazat
  24. Ahojte. Kúpila som si šampón shikakai a alma prášok, no až po kúpe som sa dočítala, že je na tmavé vlasy, ja mám vlasy síce hnedé. ale skôr svetlejšie ako tmavšie. Myslíte, že mi vlasy po ich použítí príliš stmavnú. Máte niektorá skúsenosti?

    Ďakujem za radu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z vlastní zkušenosti neporadím, já mám vlasy spíš středně hnědé. ale nepřišlo by mi, že by to nějak ještě ztmavovalo, podle mě je tohle varování spíš pro blondýnky... ale jak říkám, z vlastní zkušenosti neporadím, každopádně to nebude žádná drasticky barevná změna.

      Vymazat
    2. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. Dodalo mi to odvahu. Dnes vyskúšam aj šampón aj kúru. Celý týždeň mi neskutočne padali vlasy a dnešné ráno t zaklincovalo. Tak som zvedavá, ako to dopadne :) Snáď už nemôže byť nič horšie ako to, čo sa momentálne deje s mojim vlasami.

      Vymazat
    3. tak doufám, že to dobře dopadne! nebo už asi dopadlo.

      Vymazat
    4. Ďakujem :) Skúšala som. Vlasy zostali farebne ako predtým, no cítim si ich tročku pevnejšie a na posteli bol ráno iba jeden vlas :) Ja mám také dosť jemné vlasy a celkom sa mastiace, tak uvidím aké budú zajtra, no zatiaľ môžem odporúčať :)

      Vymazat
    5. jé tak to jsem ráda. ještě jsem si vlastně uvědomila, že je možné, že se ty barvící účinky projeví časem, jakože čím víckrát to použiješ, tím výraznější změna barvy, stejně jako u henny, která se nabaluje na vlasy a ty jsou sice pořád zdravější, ale taky pořád barevnější. asi to stejně bude jen nepatrná změna a když tak to můžeš nejspíš korigovat nějakým čistícím šampónem nebo možná i olejovými zábaly (ty stahují barvu). no a na mastnotu by to mělo pomoct, já si vlasy potřebovala mýt fakt minimálně, když jsem používala shikakai.

      Vymazat
  25. Děkuji za článek, moc toužím vyzkoušet raw gaia šampon a tohle mně ještě více povzbudilo. Chtěla bych se jen zeptat: Mám jemné vlasy, které si myji ob den, protože už bývají mastné. Pomůže tento šampon i mým vlasům? Moc děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to fakt nepovím jistě, nemám vyloženě jemné vlasy a většinou si myju tak třetí den, někdy i čtvrtý... ale myslím si, že jo, že by to mohlo pomoct. a taky barvení hennou podle mě pomůže, možná i jenom nějakou tou bezbarvou, kdyby si nechtěla měnit barvu vlasů.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...